1D Model of Roots-type Supercharger
1-D model Rootsova dmychadla
Type of document
disertační prácedoctoral thesis
Author
Pavel Brynych
Supervisor
Macek Jan
Opponent
Navrátil Jiří
Field of study
Dopravní stroje a zařízeníStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
This thesis describes 1-D model of a Roots-type supercharger. The model is based on comprehensive 3-D geometrical analysis of the supercharger components using 3-D CAD software. 1-D unsteady model of irreversible changes respecting real gas features was applied. 1-D simulation model was built in commercial software GT-Suite/GT-Power using its solver and basic components. The model was calibrated to measured data at different operating conditions and may be used for further supercharger description and optimization. Values of the supercharger chamber pressure obtained during simulations were compared to measured data and analyzed by frequency analysis. Results of this analysis can be used as an input for supercharger NVH optimization. Práce popisuje jednorozměrný model Rootsova dmychadla. Model byl postaven na základě obsáhlé prostorové analýzy součástí dmychadla s využitím software umožňující 3-D modelování. Poté byl použit 1-D nestacionární model nevratných změn respektující reálný plyn. 1-D model dmychadla byl postaven v komerčním 1-D simulačním nástroji GT-Suite/GT-Power s využitím jeho kódu a základních component. Model byl dale kalibrován na naměřená data v různých provozních režimech a může být použit pro další popis a optimalizace dmychadla a jeho chování. Průběh tlaku v pracovním objemu dmychadla získaný ze simulací byl porovnán s naměřeným průběhem a podroben frekvenční analýze. Výsledky této analýzy mohou být využity při optimalizaci hluku, kterým je provoz dmychadla doprovázen.
Collections
- Disertační práce - 12000 [262]