Zobrazit minimální záznam

Numerical modelling of rockbolts system - verification of the importance of anchoring system for shallow-stored tunnel



dc.contributor.advisorBarták Jiří
dc.contributor.authorChamra Petr
dc.date.accessioned2013-10-17T00:01:03Z
dc.date.available2013-10-17T00:01:03Z
dc.date.issued2013-10-17
dc.date.submitted2013-10-17 02:00:04.0
dc.identifierKOS-87920688605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/20004
dc.description.abstractHlavním cílem disertační práce "Numerické modelování kotevního systému - Ověření významu kotevního systému v případě mělce uloženého výrubu" je porovnání základních metod modelování kotevního systému a vyhodnocení jeho funkčnosti v podmínkách mělce uloženého výrubu.V první části předkládané práce se podrobněji seznámíme s výstavbou stanice Veleslavín, včetně specifických podmínek, které provázely její dosavadní výstavbu. Dále se seznámíme s geologickými podmínkami lokality.Ve druhé části se seznámíme s teoretickými metodami návrhu kotevního systému založenými buď na empirické zkušenosti nebo dnes používaných horninových klasifikacích. Následně si vysvětlíme princip funkce kotevního systému včetně terminologie a druhů svorníkové výstroje a způsoby jejich zavedení do výpočtu.Ve třetí části se již na zaměříme na úvodní numerické výpočty bočních výrubů stanice. Následný rozpor výsledků a porovnání se skutečností vyústí v provedení zpětné citlivostní analýzy masivu.Ve čtvrté části jsou provedeny numerické výpočty ve 2D s upravenými parametry horninového prostředí. Následuje rozbor výsledků modelovaných způsobů zavedení kotevního systému do výpočtu.V poslední části jsou provedeny numerické výpočty ve 3D s upravenými parametry horninového prostředí včetně rozboru výsledků.V závěru jsou stručně shrnuty zjištěné poznatky z modelování kotevního systému variantním způsobem včetně zhodnocení jeho přínosu pro mělce uložená podzemní díla ve zhoršených geotechnických podmínkách.
dc.description.abstractThe main aim of the thesis "Numerical modeling of anchoring system - Verification of the importance of anchoring system for shallow located tunnel" is a comparison of the basic methods of anchoring system modeling and evaluation of its functionality in terms of shallow excavation.In the first part of the thesis we will be familiar with construction of the station Veleslavín, including specific conditions that accompanied its existing construction. Furthermore we will become acquainted with geological conditions of the site.In the second part we introduce the theoretical anchoring system design methods based either on empirical experience or rock classifications used today. Subsequently, we will explain the operating principle of the anchoring system including terminology and types of rock anchors and methods for their implementation into the calculation.In the third part we will focus on the numerical calculations of station sidewall drifts. The subsequent contradiction in results and comparison with reality results in a sensitivity back-analysis of the massif.In the fourth part the numerical calculations are performed in 2D with modified parameters of rock mass. An analysis of the results of modeled methods of anchoring system follows.In the last part numerical computations in 3D are performed with modified parameters of the rock mass, including analysis of the results.The conclusion briefly summarizes the findings from anchoring system variant modeling including evaluation of its contribution to shallow underground constructions in poor geotechnical conditions.eng
dc.language.isocze
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectnumerické modelování, kotevní systém, homogenizace masivu, mělce uložený výrub, výstavba metra , stanice Veleslavín numerical modeling, rockbolts system, shallow located tunnel, subway construction, station Veleslavincze
dc.titleNumerické modelování kotevního systému - ověření významu kotevního systému mělce uloženého výrubu
dc.titleNumerical modelling of rockbolts system - verification of the importance of anchoring system for shallow-stored tunneleng
dc.typedisertační prácecze
dc.date.updated2013-10-17T00:01:04Z
dc.date.accepted2013-10-16 00:00:00.0
dc.contributor.refereeHilar Matouš
dc.description.departmentkatedra geotechnikycze
theses.degree.namePh.D.cze
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorFakulta stavebnícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze
evskp.contactČVUTcze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam