Numerické modelování kotevního systému - ověření významu kotevního systému mělce uloženého výrubu
Numerical modelling of rockbolts system - verification of the importance of anchoring system for shallow-stored tunnel
Typ dokumentu
disertační práceAutor
Chamra Petr
Vedoucí práce
Barták Jiří
Oponent práce
Hilar Matouš
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
Fakulta stavebníObhájeno
2013-10-16 00:00:00.0Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem disertační práce "Numerické modelování kotevního systému - Ověření významu kotevního systému v případě mělce uloženého výrubu" je porovnání základních metod modelování kotevního systému a vyhodnocení jeho funkčnosti v podmínkách mělce uloženého výrubu.V první části předkládané práce se podrobněji seznámíme s výstavbou stanice Veleslavín, včetně specifických podmínek, které provázely její dosavadní výstavbu. Dále se seznámíme s geologickými podmínkami lokality.Ve druhé části se seznámíme s teoretickými metodami návrhu kotevního systému založenými buď na empirické zkušenosti nebo dnes používaných horninových klasifikacích. Následně si vysvětlíme princip funkce kotevního systému včetně terminologie a druhů svorníkové výstroje a způsoby jejich zavedení do výpočtu.Ve třetí části se již na zaměříme na úvodní numerické výpočty bočních výrubů stanice. Následný rozpor výsledků a porovnání se skutečností vyústí v provedení zpětné citlivostní analýzy masivu.Ve čtvrté části jsou provedeny numerické výpočty ve 2D s upravenými parametry horninového prostředí. Následuje rozbor výsledků modelovaných způsobů zavedení kotevního systému do výpočtu.V poslední části jsou provedeny numerické výpočty ve 3D s upravenými parametry horninového prostředí včetně rozboru výsledků.V závěru jsou stručně shrnuty zjištěné poznatky z modelování kotevního systému variantním způsobem včetně zhodnocení jeho přínosu pro mělce uložená podzemní díla ve zhoršených geotechnických podmínkách. The main aim of the thesis "Numerical modeling of anchoring system - Verification of the importance of anchoring system for shallow located tunnel" is a comparison of the basic methods of anchoring system modeling and evaluation of its functionality in terms of shallow excavation.In the first part of the thesis we will be familiar with construction of the station Veleslavín, including specific conditions that accompanied its existing construction. Furthermore we will become acquainted with geological conditions of the site.In the second part we introduce the theoretical anchoring system design methods based either on empirical experience or rock classifications used today. Subsequently, we will explain the operating principle of the anchoring system including terminology and types of rock anchors and methods for their implementation into the calculation.In the third part we will focus on the numerical calculations of station sidewall drifts. The subsequent contradiction in results and comparison with reality results in a sensitivity back-analysis of the massif.In the fourth part the numerical calculations are performed in 2D with modified parameters of rock mass. An analysis of the results of modeled methods of anchoring system follows.In the last part numerical computations in 3D are performed with modified parameters of the rock mass, including analysis of the results.The conclusion briefly summarizes the findings from anchoring system variant modeling including evaluation of its contribution to shallow underground constructions in poor geotechnical conditions.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Disertační práce - 11000 [457]
K tomuto záznamu jsou přiřazeny následující licenční soubory: