Metodika návrhu konstrukce dvojnosníkového mostového jeřábu
Methodology for the design of a double-girder bridge crane structure
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
František Nechvátal
Vedoucí práce
Dub Martin
Oponent práce
Češpíro Zdeněk
Studijní obor
Transportní technikaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav konstruování a částí strojůObhájeno
2025-09-05Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá metodikou návrhu ocelové konstrukce hlavních nosníků dvounosníkového mostového jeřábu dle ČSN EN 13001. Teoretická část shrnuje obecné informace o jeřábech a ocelové konstrukci mostu. Práce obsahuje statické i únavové posouzení, návrh průřezu nosníku s optimalizací výšky průřezu pomocí výpočetních skriptů, kontrolu boulení a parametrický 3D model vytvořený v softwaru Autodesk Inventor. Konstrukce je ověřena MKP v programu RFEM 6. Výsledkem je návrhový postup, který splňuje požadavky na únosnost a tuhost nosníku v souladu s příslušnými normami. The thesis is about the design method for the steel structure of the main girders of a double-girder bridge crane according to ČSN EN 13001. The theoretical part summarizes general info about cranes and steel grider structures. The thesis includes static and fatigue assessment, beam cross-section design with cross-section height optimization using computing scripts, buckling verification, and a parametric 3D model created in Autodesk Inventor software. The structure is verified by FEM in RFEM 6. The result is a design procedure that meets the requirements for the load-bearing capacity and stiffness of the beam in accordance with the relevant standards.
Kolekce
- Diplomové práce - 12113 [215]