Využití moderních technologií ve výuce odborných předmětech.
Use of Modern Technologies in Teaching Vocational Subjects
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Petra Hajná
Vedoucí práce
Vaněček David
Oponent práce
Veteška Jaroslav
Studijní program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá tématem využití moderních vzdělávacích technologií a začleňování těchto technologií do výuky. Dále zkoumá vzdělanost učitelů středních škol v oblasti digitálních vzdělávacích systémů a aplikací. Uvedená práce je rozdělena na dvě části. První část, teoretická, se zabývá zejména klasifikováním a analýzou digitálních technologií. Rozděluje a definuje digitální technologie používané ve školství. První část seznámí čtenáře s jednotlivými druhy digitálních technologií, které se ve školství již běžně využívají, ale i s těmi, které jsou teprve na vzestupu. Neméně důležitou částí je definování požadavků, které jsou kladeny na digitální vzdělání učitelů. Druhá část, praktická, se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření, které analyzuje použití digitálních technologií na školách. Šetření bylo provedeno mezi učiteli středních škol a umožnilo získat přehled o jejich zkušenostech, postojích a překážkách při začlenění moderních technologií do výuky. Výsledky byly zpracovány do grafů a porovnány s podobně zaměřenými výzkumy. This bachelors thesis deals with the topic of using modern educational technologies and implementing these technologies in teaching. It also examines the education of secondary school teachers in the field of digital educational systems and applications. The listed bachelor's thesis is divided into two parts. The first part, theoretical, is mainly devoted to classifying and analyzing digital technologies. It divides and defines digital technologies used in education. The first part introduces readers to individual types of digital technologies that are already commonly used in education, but also to those that are only on the rise. An equally important part is defining the requirements that are placed on digital education of teachers. The second part, practical, deals with the evaluation of a questionnaire survey that analyzes the use of digital technologies at schools. The survey was conducted among secondary school teachers and allowed us to gain an overview of their experiences, attitudes and obstacles in integrating modern technologies into teaching. The results were processed into graphs and compared with similarly focused researches.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1314]