Postoje spotřebitelů k inovativním potravinám pro děti
Consumer Attitudes Towards Innovative Foods for Children
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Zuzana Vávrová
Vedoucí práce
Sadílek Tomáš
Oponent práce
Skokanová Dagmar
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíObhájeno
2025-09-04Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce bylo zjistit postoje spotřebitelů k inovativním potravinám pro děti. Teoretická část se zaměřuje na přehled trhu s dětskou výživou, otázky kvality, přidaných látek, certifikací a marketingových strategií, které ovlivňují nákupní chování. V praktické části je zpracováno dotazníkové šetření mezi rodiči, jehož cílem bylo ověřit šest hypotéz souvisejících s příjmem, vzděláním, místem bydliště generační příslušností a vlivem dětí na rozhodování. Analýza dat ukázala, že spotřebitelské chování rodičů ovlivňuje zejména důvěra v certifikace, citlivost na marketing a míra informovanosti. Na základě výsledků jsou formulována doporučení pro výrobce, marketéry i rodiče, která podporují informovaná rozhodnutí a lepší orientaci v nabídce dětské výživy. The aim of this thesis is to investigate consumer attitudes towards innovative baby food products. The theoretical part provides an overview of the baby food market and addresses issues related to product quality, added ingredients, certifications, and marketing strategies that influence purchasing behaviour. The practical part is based on a questionnaire survey conducted among parents, aimed at testing six hypotheses concerning income, education, place of residence, generational affiliation, and the influence of children on purchasing decisions. The data analysis revealed that parental consumer behaviour is primarily shaped by trust in certifications, sensitivity to marketing, and the overall level of awareness. Based on the findings, the thesis formulates recommendations for producers, marketers, and parents to support informed decision-making and improve orientation within the baby food market.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [948]