Návrh rekonstrukce mostu přes Ohři v Lokti
Rehabilitation of Ohře river bridge at Loket
dc.contributor.advisor | Foglar Marek | |
dc.contributor.author | Petr Šťovíček | |
dc.date.accessioned | 2025-06-25T23:01:03Z | |
dc.date.available | 2025-06-25T23:01:03Z | |
dc.date.issued | 2025-06-25 | |
dc.identifier | KOS-1240878192205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/125007 | |
dc.description.abstract | Předmětem bakalářské práce je alternativní návrh mostu přes řeku Ohři v Lokti s ohledem na minimalizaci uhlíkové stopy. Práce se skládá ze tří hlavních částí. První část se zabývá návrhem různých variant a výběrem vhodných variant na základě zvolených hledisek. V druhé části jsou vybrané varianty zhodnoceny z hlediska uhlíkové stopy, která vznikne ve fázi výstavby. Ve třetí části je pro zvolenou nejvhodnější variantu mostu realizovaného letmou betonáží navrženo předpětí vahadel pro všechny fáze výstavby a předpětí konstrukce kabely spojitosti k zajištění funkčnosti konstrukce v provozní fázi, přičemž vahadlové kabely jsou navrženy ručním výpočtem a kabely spojitosti iteračním způsobem v softwaru. Pro fáze výstavby je konstrukce posouzena v mezních stavech použitelnosti a mezních stavech únosnosti. Ve třetí části jsou také navrženy a posouzeny pilíře. Návrh ložisek, závěrů, opěr a založení není předmětem práce. | cze |
dc.description.abstract | The subject of this bachelor's thesis is an alternative design of a bridge over the Ohře River in Loket with a focus on minimizing the carbon footprint. The thesis consists of three main parts. The first part deals with the design of different variants and the selection of the most suitable variants based on chosen criteria. In the second part, the selected variants are evaluated in terms of the carbon footprint generated during the construction stage. The third part focuses on the most suitable variant that is constructed by using the balanced cantilever method. For this variant, cantilever prestressing is designed for all construction stages and continuity cable prestressing is proposed to ensure the functionality of the bridge in the use stage. The cantilever cables are designed using manual calculations, while the continuity cables are designed iteratively using software. The structure is assessed to satisfy the criteria of the serviceability limit state and the ultimate limit state in the construction stage. The third part also includes the design and assessment of the piers. The design of bearings, expansion joints, abutments and foundations is not within the scope of this thesis. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Beton | cze |
dc.subject | betonový most | cze |
dc.subject | silniční most | cze |
dc.subject | trámový most | cze |
dc.subject | letmá betonáž | cze |
dc.subject | předpětí | cze |
dc.subject | předpjatá konstrukce | cze |
dc.subject | uhlíková stopa | cze |
dc.subject | GWP | cze |
dc.subject | Concrete | eng |
dc.subject | concrete bridge | eng |
dc.subject | road bridge | eng |
dc.subject | girder bridge | eng |
dc.subject | balanced cantilever method | eng |
dc.subject | prestressing | eng |
dc.subject | prestressed structure | eng |
dc.subject | carbon footprint | eng |
dc.subject | GWP (Global Warming Potential) | eng |
dc.title | Návrh rekonstrukce mostu přes Ohři v Lokti | cze |
dc.title | Rehabilitation of Ohře river bridge at Loket | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2025-06-25 | |
dc.contributor.referee | Stempák David | |
theses.degree.discipline | Konstrukce a dopravní stavby | cze |
theses.degree.grantor | katedra betonových a zděných konstrukcí | cze |
theses.degree.programme | Stavební inženýrství | cze |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Bakalářské práce - 11133 [612]