Návrh rekonstrukce vybraných křižovatek v Hradci Králové
Design of the reconstruction of selected intersections in Hradec Králové
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Ležík
Vedoucí práce
Uhlík Michal
Oponent práce
Havlíček Tomáš
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra silničních stavebObhájeno
2025-06-23Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je návrh rekonstrukce kapacitně nevyhovujících nebo nepřehledných křižovatek v Hradci Králové. Křižovatky byly vybrány na základě dat z dopravního průzkumu, který v Hradci Králové proběhl v roce 2020 a po konzultaci s vedoucím práce Ing. Michalem Uhlíkem, Ph.D. Návrhy nových křižovatek se řídily předepsanými normami a technickými podmínkami, které jsou uvedené v seznamu zdrojů. Všechny návrhy byly ověřeny pomocí vlečných křivek směrodatného vozidla a pomocí rozhledových trojúhelníků. Nové návrhy mají zajistit větší plynulost dopravy na křižovatkách, ale hlavně zvýšit jejich bezpečnost. The aim of this bachelor's thesis is to propose a reconstruction of intersections in Hradec Králové that are inadequate in terms of capacity or unclear in terms of layout. The intersections were selected based on data from a traffic survey that took place in Hradec Králové in 2020 and after consultation with the thesis supervisor Ing. Michal Uhlík, Ph.D. The proposals for the new intersections followed the prescribed standards and technical conditions, which are listed in the list of sources. All proposals were verified using vehicle swept paths of a reference vehicle and using viewing triangles. The new proposals are intended to ensure greater traffic flow at intersections, but mainly to increase their safety.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11136 [233]