Posouzení vybraných křižovatek v Praze 6 a návrh jejich rekonstrukce
Assessment of selected intersections in Prague 6 and proposal for their reconstruction
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Vítězslav Lejsek
Supervisor
Uhlík Michal
Opponent
Sachl Miroslav
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra silničních stavebDefended
2025-06-23Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je posouzení vybraných křižovatek v městské části Praha 6, které byly odborem dopravy a životního prostředí ÚMČ Prahy 6 označeny jako rizikové. V jednotlivých lokalitách proběhl dopravní průzkum sledující pohyb a chování všech účastníků silničního provozu. Na základě získaných dat a dalších faktorů bylo navrženo několik variant na rekonstrukci. Výsledkem jsou studie kladoucí důraz na bezpečnost chodců, přičemž berou v potaz i ostatní účastníky dopravy. Všechny varianty návrhů byly prověřeny z hlediska rozhledových trojúhelníků, vlečných křivek směrodatných vozidel a konzultovány s ÚMČ Prahy 6. The aim of this bachelor's thesis is to evaluate selected intersections in the Prague 6 district, which have been identified as high-risk by the Department of Transport and the Environment of the Prague 6 Municipal District Office. A traffic survey was conducted in each location to analyze the movement and behavior of all road users. Based on the collected data and additional factors, several reconstruction proposals were developed. The resulting studies prioritize pedestrian safety while also considering other road users. All proposed design variants were assessed in terms of sight triangles, swept path analysis of the design vehicles, and were consulted with the Prague 6 Municipal District Office.
Collections
- Bakalářské práce - 11136 [233]
