Modelování dynamických scén středověkého způsobu života ve virtuální realitě
Modelling Dynamic Scenes of the Medieval Way of Life in Virtual Reality
dc.contributor.advisor | Klán Petr | |
dc.contributor.author | Kryštof Martinek | |
dc.date.accessioned | 2025-06-21T21:52:34Z | |
dc.date.available | 2025-06-21T21:52:34Z | |
dc.date.issued | 2025-06-20 | |
dc.identifier | KOS-1240469237705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/124305 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá virtuální rekonstrukcí historického prostředí Pražského hradu na konci 10. století. Cílem je vytvořit realistické 3D modely hlavních staveb a terénu na základě archeologických a historických podkladů a implementovat je do virtuálního prostředí metaverse Resonite. Práce zahrnuje analýzu historických reálií, podrobnou tvorbu objektů v softwaru Blender a návrh interaktivních dynamických scén, které reprezentují každodenní život tehdejších obyvatel. Součástí virtuální rekonstrukce je i možnost vykonávat dobové činnosti, jako je sekání dřeva, krmení dobytka nebo střelba z luku, což uživateli umožňuje aktivně se zapojit do simulovaného prostředí a lépe porozumět fungování středověkého hradu. Výsledné prostředí nabízí pohlcující vizuální zážitek a představuje moderní přístup k popularizaci kulturního dědictví prostřednictvím virtuální reality. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the virtual reconstruction of the historical environment of Prague Castle at the end of the 10th century. The aim is to create realistic 3D models of key buildings and terrain based on archaeological and historical sources and to implement them into the metaverse environment of Resonite. The work includes an analysis of historical context, detailed object modeling in Blender software, and the design of interactive dynamic scenes representing the everyday life of castle inhabitants. The virtual environment also allows users to perform period-specific activities, such as chopping wood, feeding livestock, or practicing archery, providing an immersive and educational experience that helps to better understand the functioning of a medieval stronghold. The resulting project offers a visually engaging experience and represents a modern approach to the popularization of cultural heritage through virtual reality. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | virtuální realita | cze |
dc.subject | 3d modelování | cze |
dc.subject | středověký pražský hrad | cze |
dc.subject | historická rekonstrukce | cze |
dc.subject | blender | cze |
dc.subject | resonite | cze |
dc.subject | kulturní dědictví | cze |
dc.subject | dynamické scény | cze |
dc.subject | archeologické podklady | cze |
dc.subject | vizuální programování | cze |
dc.subject | protoflux | cze |
dc.subject | virtual reality | eng |
dc.subject | 3d modeling | eng |
dc.subject | medieval prague castle | eng |
dc.subject | historical reconstruction | eng |
dc.subject | blender | eng |
dc.subject | resonite | eng |
dc.subject | cultural heritage | eng |
dc.subject | dynamic scenes | eng |
dc.subject | archaeological data | eng |
dc.subject | visual programming | eng |
dc.subject | protoflux | eng |
dc.title | Modelování dynamických scén středověkého způsobu života ve virtuální realitě | cze |
dc.title | Modelling Dynamic Scenes of the Medieval Way of Life in Virtual Reality | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Richtr Radek | |
theses.degree.discipline | Počítačová grafika 2021 | cze |
theses.degree.grantor | katedra softwarového inženýrství | cze |
theses.degree.programme | Informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 18102 [1873]