Modelování dynamických scén středověkého způsobu života ve virtuální realitě
Modelling Dynamic Scenes of the Medieval Way of Life in Virtual Reality
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kryštof Martinek
Vedoucí práce
Klán Petr
Oponent práce
Richtr Radek
Studijní obor
Počítačová grafika 2021Studijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá virtuální rekonstrukcí historického prostředí Pražského hradu na konci 10. století. Cílem je vytvořit realistické 3D modely hlavních staveb a terénu na základě archeologických a historických podkladů a implementovat je do virtuálního prostředí metaverse Resonite. Práce zahrnuje analýzu historických reálií, podrobnou tvorbu objektů v softwaru Blender a návrh interaktivních dynamických scén, které reprezentují každodenní život tehdejších obyvatel. Součástí virtuální rekonstrukce je i možnost vykonávat dobové činnosti, jako je sekání dřeva, krmení dobytka nebo střelba z luku, což uživateli umožňuje aktivně se zapojit do simulovaného prostředí a lépe porozumět fungování středověkého hradu. Výsledné prostředí nabízí pohlcující vizuální zážitek a představuje moderní přístup k popularizaci kulturního dědictví prostřednictvím virtuální reality. This bachelor thesis focuses on the virtual reconstruction of the historical environment of Prague Castle at the end of the 10th century. The aim is to create realistic 3D models of key buildings and terrain based on archaeological and historical sources and to implement them into the metaverse environment of Resonite. The work includes an analysis of historical context, detailed object modeling in Blender software, and the design of interactive dynamic scenes representing the everyday life of castle inhabitants. The virtual environment also allows users to perform period-specific activities, such as chopping wood, feeding livestock, or practicing archery, providing an immersive and educational experience that helps to better understand the functioning of a medieval stronghold. The resulting project offers a visually engaging experience and represents a modern approach to the popularization of cultural heritage through virtual reality.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1873]