Zobrazit minimální záznam

Big Data in Fashion Industry: Transforming the Retail Sector



dc.contributor.advisorMontenero Vincent Blaise
dc.contributor.authorDalila Mukhametkaliyeva
dc.date.accessioned2025-06-20T11:52:10Z
dc.date.available2025-06-20T11:52:10Z
dc.date.issued2025-06-15
dc.identifierKOS-1244144177505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/123949
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá, jak zavedení analýzy velkých objemů dat (Big Data Analytics, BDA) ovlivňuje obchodní výkonnost v českém módním průmyslu. Výzkum využívá data z průzkumu k analýze klíčových faktorů, jako je přizpůsobení se konkurenci, vnímaná užitečnost, snadnost použití a individuální technologické přizpůsobení. Výsledky ukazují, že ačkoli přijetí BDA nezlepšuje výkonnost podniku okamžitě, sladění nástrojů BDA s potřebami uživatelů zvyšuje vnímanou výkonnost. Problémy při integraci BDA do stávajících operací dodavatelského řetězce brání jeho efektivitě v krátkodobém horizontu. Studie zdůrazňuje, že pro plné využití potenciálu Big Data v módním průmyslu je nezbytný strategický přístup zaměřený na uživatele.cze
dc.description.abstractThis thesis examines how Big Data Analytics (BDA) adoption affects business performance in the Czech fashion industry. The research uses survey data to analyze key factors like competitive fit, perceived usefulness, ease of use, and individual technological fit. The results show that while BDA adoption does not immediately improve business performance, aligning BDA tools with users' needs enhances perceived performance. Challenges in integrating BDA into existing supply chain operations hinder its effectiveness in the short term. The study emphasizes that a strategic, user-centered approach is essential for unlocking the full potential of Big Data in the fashion industry.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectMódní průmyslcze
dc.subjectBDAcze
dc.subjectdatacze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectprognózacze
dc.subjectobchodcze
dc.subjectFashion Industryeng
dc.subjectBDAeng
dc.subjectdataeng
dc.subjectanalysiseng
dc.subjectforecasteng
dc.subjectbusinesseng
dc.titleBig Data v módním průmyslu: transformace maloobchodního sektoru.cze
dc.titleBig Data in Fashion Industry: Transforming the Retail Sectoreng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2025-06-20
dc.contributor.refereeSadílek Tomáš
theses.degree.grantorinstitut manažerských studiícze
theses.degree.programmeEkonomika a managementcze


Soubory tohoto záznamu









Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam