Big Data v módním průmyslu: transformace maloobchodního sektoru.
Big Data in Fashion Industry: Transforming the Retail Sector
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Dalila Mukhametkaliyeva
Vedoucí práce
Montenero Vincent Blaise
Oponent práce
Sadílek Tomáš
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíObhájeno
2025-06-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce zkoumá, jak zavedení analýzy velkých objemů dat (Big Data Analytics, BDA) ovlivňuje obchodní výkonnost v českém módním průmyslu. Výzkum využívá data z průzkumu k analýze klíčových faktorů, jako je přizpůsobení se konkurenci, vnímaná užitečnost, snadnost použití a individuální technologické přizpůsobení. Výsledky ukazují, že ačkoli přijetí BDA nezlepšuje výkonnost podniku okamžitě, sladění nástrojů BDA s potřebami uživatelů zvyšuje vnímanou výkonnost. Problémy při integraci BDA do stávajících operací dodavatelského řetězce brání jeho efektivitě v krátkodobém horizontu. Studie zdůrazňuje, že pro plné využití potenciálu Big Data v módním průmyslu je nezbytný strategický přístup zaměřený na uživatele. This thesis examines how Big Data Analytics (BDA) adoption affects business performance in the Czech fashion industry. The research uses survey data to analyze key factors like competitive fit, perceived usefulness, ease of use, and individual technological fit. The results show that while BDA adoption does not immediately improve business performance, aligning BDA tools with users' needs enhances perceived performance. Challenges in integrating BDA into existing supply chain operations hinder its effectiveness in the short term. The study emphasizes that a strategic, user-centered approach is essential for unlocking the full potential of Big Data in the fashion industry.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32116 [369]