ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza možností uplatnění vah cestujících získaných automatickým vážením

Analysis of the Possibility of Applying Passenger Scales Obtained Automatically

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Matěj Holubec
Vedoucí práce
Hospodka Jakub
Oponent práce
Goldmann Tomáš
Studijní program
Provoz a řízení letecké dopravy
Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravy
Obhájeno
2025-06-17



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Letecká doprava je charakteristická striktním plánováním hmotnosti a vyvážení, které je zásadní pro zajištění provozní bezpečnosti a efektivity. Avšak hmotnosti cestujících se obvykle stanovují na základě standardních průměrných hodnot, které často nereflektují skutečné zastoupení hmotností v populaci ani její vývojové trendy, čímž může docházet k nepřesným výpočtům v předletové přípravě. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu možností využití automatického vážení cestujících pomocí kamerových systémů pro bezkontaktní sběr dat hmotností. Cílem práce je posoudit technickou, provozní a legislativní proveditelnost této technologie a navrhnout teoretický rámec implementace této metody pro revize vah v souladu s požadavky regulačních autorit. Praktická část zahrnuje návrh postupu zavedení systému na letišti včetně výběru vhodných lokalit a stanovení potřebného statistického vzorku. Výsledky naznačují, že automatické vážení cestujících představuje perspektivní nástroj, jenž by mohl být v budoucnu prakticky uplatnitelný při provádění revizí hmotností, avšak je nutné splnit specifické technické, provozní a legislativní požadavky regulátorů. V závěru práce jsou formulována doporučení pro budoucí využití této technologie v rámci dlouhodobé revize standardních vah včetně možného začlenění technologie do běžného provozu pro určování vah cestujících na konkrétní lety v reálném čase.
 
Air transport is characterized by strict weight and balance planning, which is essential for ensuring operational safety and efficiency. However, passenger weights are typically determined based on standardized average values, which often fail to reflect the actual weight distribution within the population or its evolving trends. This can lead to inaccuracies in pre-flight calculations. This thesis focuses on analysing the potential of using automated passenger weighing systems based on camera technologies for contactless data acquisition of body weight. The aim of the thesis is to assess the technical, operational, and regulatory feasibility of this technology and to propose a theoretical framework for its implementation with the objective of weight revision in accordance with the requirements of regulatory authorities. The practical part includes the design of the implementation process at an airport, including the selection of suitable locations and determining the necessary statistical sample. The results indicate that automated passenger weighing represents a promising tool that could potentially be applied in future weight revision processes. However, it is essential to meet specific technical, operational, and regulatory requirements set by aviation authorities. The thesis concludes with recommendations for the future application of this technology within long-term revisions of standard weights, including the potential integration of the system into routine operations for determining passenger weights for specific flights in real-time.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/123797
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (9.602Mb)
POSUDEK (2.464Mb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16121 [579]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV