Možnosti zavedení autonomních vozidel pro přepravu zavazadel na LKPR
Implementation Options for Baggage Autonomous Vehicles at LKPR
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Lenka Kolářová
Vedoucí práce
Stojić Slobodan
Oponent práce
Olexa Peter
Studijní program
Provoz a řízení letecké dopravyInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyObhájeno
2025-06-16Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu možnosti zavedení autonomních vozidel pro přepravu zavazadel na Letišti Praha. Motivací této práce je nejen pokrok v oblasti moderních technologií, který přináší potenciál pro automatizaci procesů, jako je odbavení zavazadel, ale také nedostatek pracovních sil v oblasti pozemního odbavení. Cílem práce je zhodnotit technické, provozní a bezpečnostní aspekty proveditelnosti nasazení autonomních tahačů v prostředí letiště, a to s ohledem na stávající infrastrukturu a provozní podmínky. Přístup ke zpracování práce je založen na sestavení modelového provozního scénáře, který analyzuje trasu autonomního tahače od třídírny zavazadel na stání a identifikuje kritická místa po trase, která vyžadují pozornost. Součástí práce je také bezpečnostní analýza provedená metodou STPA, jejímž cílem je identifikace a vyhodnocení potencionálních nebezpečí spojených s provozem autonomních vozidel, která je nutné řešit před jejich zavedením. This thesis focuses on analysing the feasibility of implementing autonomous vehicles for baggage transportation at Prague Airport. The motivation for this work stems not only from advancements in modern technologies, which offer the potential for automating processes such as baggage handling, but also from the shortage of workforce in the field of ground handling. The aim of the thesis is to evaluate the technical, operational and safety aspects of the feasibility of deploying autonomous tugs in an airport environment, taking into account the existing infrastructure and operational requirements. The methodological approach of the thesis is based on development of a model operational scenario that analyses the route of the autonomous tug from the baggage sorting area to the aircraft stand and identifies critical points along the route that require attention. The thesis also includes a safety analysis conducted the STPA method, aimed at identifying and evaluating potential hazards associated with the operation of autonomous vehicles, which must be addressed prior to their deployment.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [579]