Dynamický tlumič vibrací
Dynamic vibration damper
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Tomec
Vedoucí práce
Kočárník Petr
Oponent práce
Thöndel Evžen
Studijní obor
Aplikovaná elektrotechnikaStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektrických pohonů a trakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá návrhem, realizací a ověřením funkce dynamického tlumiče vibrací pomocí fyzikálního modelu a jeho simulace v prostředí MATLAB a Simulink. V první částí je popsaná teorie mechanického kmitání, princip funkce tlumiče a způsob jeho ladění. Druhá část se věnuje realizaci fyzikálního modelu, včetně návrhu řízení a sběru dat. Následně byla vytvořena simulace systému v prostředí Simulink na základě odvozených pohybových rovnic. Výsledky simulace byly porovnány s měřením fyzikálního modelu. The bachelor thesis deals with the design, implementation, and verification of the function of a dynamic vibration damper using a physical model and its simulation in MATLAB and Simulink. The first part describes the theory of mechanical oscillations, the principle of the damper's function, and the method of its tuning. The second part is devoted to the implementation of the physical model, including control system design and data acquisition. Subsequently, a simulation of the system was created in Simulink based on the derived equations of motion. The simulation results were then compared with the measurements obtained from the physical model.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13114 [139]