Udržitelné chování spotřebitele na trhu módy
Sustainable Consumer Behavior in the Fashion Market
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Elizaveta Zhukova
Vedoucí práce
Sadílek Tomáš
Oponent práce
Penčev Lýdia
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zaměřuje na specifika udržitelného spotřebitelského chování generace Z na módním trhu. Hlavním cílem této práce je prozkoumat a zhodnotit udržitelné chování generace Z na módním trhu v období po pandemii COVID-19. Teoretická část se věnuje charakteristice generace Z, především z hlediska jejího spotřebitelského chování. Dále vysvětluje základní pojmy týkající se udržitelnosti a spotřebitelského chování. Také představuje specifika módního trhu, včetně dopadů pandemie COVID-19 na tento sektor i na spotřebitele. Praktická část je založena na analýze dat získaných kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu, konkrétně prostřednictvím dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru s odborníkem z módního odvětví. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny pomocí popisné statistiky a t-testu. Na základě zjištěných specifik spotřebitelského chování generace Z byla formulována strategická doporučení pro módní značky a firmy působící v módním odvětví pro oslovení a navázání vztahu se spotřebiteli z generace Z. The masters thesis focuses on the specifics of sustainable consumer behavior of Generation Z in the fashion market. The main objective of the thesis is to investigate and evaluate the sustainable behavior of Generation Z in the post-COVID-19 fashion market. The theoretical part outlines the characteristics of Generation Z with a particular focus on its behavioral patterns, alongside the concepts of sustainability and consumer behavior. It also describes the specifics of the fashion industry and the impact of the COVID-19 pandemic on both the sector and consumer habits. The practical part presents the analysis of data gained through a combination of quantitative and qualitative research, specifically a survey and an in-depth interview with an expert from the fashion industry. The results of the research were analyzed using descriptive statistics and a t-test. Additionally, strategic recommendations were formulated for fashion brands and companies operating in the fashion industry to attract, engage and establish contact with Generation Z consumers based on the specifics of their consumer behavior identified in the research.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [948]