Integrace plánovačů trajektorie pro automatické řízení vozidel
Integration of Trajectory Planners for Self-Driving Vehicles
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ondřej Jakub Strnad
Vedoucí práce
Sojka Michal
Oponent práce
Chudoba Jan
Studijní obor
Základy umělé inteligence a počítačových vědStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce zkoumá integraci různých plánovačů trajektorie pro autonomní vozidla s cílem zlepšit způsob, jakým autonomní systémy plánují své dráhy. Práce se zaměřila na spojení nízkoúrovňového gradientního plánovače s vysokoúrovňovým plánovačem, který využívá částečně pozorovatelný Markovův rozhodovací proces (POMDP). Oba plánovače byly původně vyvinuty v C++ a Robot Operating System 1 (ROS 1). Integrace zahrnovala adaptaci těchto plánovačů pro kompatibilitu s jazykem Rust, jejich migraci na ROS 2 a nastavení spolehlivého zpracování mapových dat, včetně převodu OpenDRIVE na Lanelet2, za účelem vytvoření propojeného řídicího systému. Jednotné nastavení bylo úspěšně navrženo a implementováno, přičemž byly opraveny některé problémy v nízkoúrovňovém plánovači a vytvořeno funkční rozhraní ROS 2 pro simulační prostředí Car Learning to Act (CARLA) simulátoru. Tento projekt ukazuje, jak lze tyto různé metody plánování spojit v rámci moderní robotické architektury, což by mohlo pomoci při vývoji budoucích systémů autonomního řízení. This thesis explores the integration of different trajectory planners for self-driving vehicles, with the goal of improving how autonomous systems plan their paths. The work focused on combining a low-level gradient-based planner with a high-level planner that uses a Partially Observable Markov Decision Process (POMDP). Both planners were originally developed in C++ and Robot Operating System 1 (ROS 1). The integration involved adapting these planners for Rust compatibility, migrating them to ROS 2, and setting up reliable map data handling, including converting OpenDRIVE to Lanelet2, to create a connected control system. The unified setup was successfully designed and implemented, with some issues in the low-level planner being fixed and a working ROS 2 interface for the Car Learning to Act (CARLA) simulation environment being built. This project demonstrates how these different planning methods can be brought together within a modern robotics framework, which could help with developing future autonomous driving systems.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [854]