Motivace a vedení zaměstnanců Generace Z
Motivation and Leadership of the Generation Z Employees
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Vaněk
Vedoucí práce
Dvořáková Zuzana
Oponent práce
Jílková Petra
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíObhájeno
2025-06-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá pracovní motivací generace Z (narození 1995-2010) a jejím působením v současném pracovním prostředí. Cílem práce je identifikovat hlavní motivační faktory a zjistit, do jaké míry odpovídají firemní přístupy hodnotám a očekáváním této generace. Teoretická část shrnuje klíčové motivační teorie a charakteristiku generace Z z pohledu řízení lidských zdrojů. Praktická část využívá kombinaci kvantitativních a kvalitativních metod, konkrétně dvou dotazníkových šetření (interní dotazník pro zaměstnance vybrané firmy a externí dotazník zaměřený na obecné postoje generace Z) a polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky společnosti. Výsledky ukazují, že mladí zaměstnanci kladou důraz na férovost, otevřenou komunikaci, profesní růst a rovnováhu mezi pracovním a osobním životem. Jako klíčové faktory se ukázaly především finanční ohodnocení, smysluplnost vykonávané práce a přístup nadřízeného. Zjištění poukazují na potřebu přizpůsobit personální strategie specifikům mladé pracovní generace. This thesis deals with the work motivation of Generation Z (born 1995-2010) and its impact in the current work environment. The aim of the thesis is to identify the main motivational factors and to assess the extent to which corporate approaches correspond to the values and expectations of this generation. The theoretical part summarizes key motivational theories and the characteristics of Generation Z from a human resource management perspective. The practical part is based on a combination of quantitative and qualitative methods, namely two questionnaire surveys (an internal questionnaire for employees of a selected company and an external questionnaire focused on the general attitudes of Generation Z) and semi-structured interviews with company executives. The findings show that young employees place importance on fairness, open communication, professional growth, and work-life balance. The key factors emerged to be financial compensation, the meaningfulness of the work performed, and the attitude of the supervisor. The results point to the need to adapt HR strategies to the specificities of the young working generation.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [929]