Poptávka po teplých a studených nápojích na čerpacích stanicích OMV (marketingový pohled vs pohled ekonomické teorie)
Demand for Hot and Cold Beverages at OMV Filling Stations (Marketing vs. Economic View)
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Veronika Šimková
Vedoucí práce
Makovský Petr
Oponent práce
Löster Tomáš
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut ekonomických studiíObhájeno
2025-06-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá poptávkou po teplých a studených nápojích na čerpacích stanicích OMV v České republice z pohledu marketingové praxe i ekonomické teorie. Vychází z aktuálních trendů v chování spotřebitelů, kteří kladou důraz na rychlost, kvalitu a dostupnost služeb během cestování. Teoretická část představuje čerpací stanice jako významný prodejní kanál, popisuje vývoj doplňkového sortimentu a věnuje se analýze preferencí napříč kategoriemi nápojů. Praktická část se zaměřuje na společnost OMV Česká republika s.r.o., její marketingové aktivity a vliv těchto nástrojů na spotřebitelské chování. Analýza poptávky je podpořena rozhovory s provozovateli čerpacích stanic i interními daty, přičemž důraz je kladen na segment kávy a rozdíly mezi typy čerpacích stanic. Výsledky poukazují na klíčové faktory ovlivňující poptávku a navrhují konkrétní opatření pro optimalizaci nabídky i marketingové komunikace. Práce současně přináší cenný vhled do dynamického prostředí prodeje nápojů na čerpacích stanicích. This bachelor thesis examines the demand for hot and cold beverages at OMV filling stations in the Czech Republic from the perspective of marketing practice and economic theory. It is based on current trends in consumer behavior, which emphasize speed, quality and availability of services during travel. The theoretical part introduces filling stations as an important sales channel, describes the development of the complementary assortment and analyses preferences across beverage categories. The practical part focuses on OMV Česká republika s.r.o., its marketing activities and the impact of these tools on consumer behavior. The demand analysis is supported by interviews with service station operators and internal data with an emphasis on the coffee segment and differences between types of service stations. The results highlight the key factors influencing demand and suggest specific measures to optimize the offer and marketing communication. At the same time, the thesis provides valuable insights into the dynamic environment of beverage sales at service stations.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32163 [661]