ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra lékařských a humanitních oborů (ukončeno 01.02.2014)
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra lékařských a humanitních oborů (ukončeno 01.02.2014)
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efektivita elektrostimulace u hlasové rehabilitace a reedukace pacientů s parézou nervus laryngeus reccurens

Effectiveness of Electrostimulation in Voice Rehabilitation and Re-education of Patients with Paresis of the Reccurens Laryngeal Nerve

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Sára Hradová
Vedoucí práce
Kašparová Parkanová Markéta
Oponent práce
Brach Martin
Studijní program
Fyzioterapie
Instituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
Obhájeno
2025-06-09



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá mírou účinnosti elektrostimulace nervus laryngeus recurrens kombinovanou s hlasovou rehabilitací a reedukací u pacientek s parézou tohoto nervu. Účinnost této kombinované terapie je porovnávána se samostatnou hlasovou rehabilitací a reedukací. Přehled současného stavu shrnuje poznatky z oblasti anatomie a fyziologie hlasového ústrojí, etiopatogeneze nervus laryngeus recurrens a principů elektrostimulace. Dále je zde popsána problematika jednostranné parézy hlasivky a okrajově též problematika jizvy. V kapitole metodika jsou podrobně popsány aplikované vyšetřovací postupy použité k hodnocení účinnosti terapie a terapeutické postupy využité v rámci léčby. Ve speciální části práce jsou uvedena data vstupních vyšetření obou skupin pacientek a následně popis průběhu aplikovaných terapií obou skupin. V obou skupinách byla aplikována standardní hlasová terapie, přičemž u druhé skupiny byla tato terapie ještě podpořena elektrostimulací. Kapitola výsledky se zaměřuje na porovnání zpracovaných výsledků vstupních a výstupních vyšetření obou skupin. Následně jsou výsledky skupin srovnány mezi sebou. Na základě zpracovaných dat bylo zjištěno, že oba terapeutické postupy mají pozitivní účinek, avšak kombinovaná terapie s elektrostimulací vykázala o 33,3 % vyšší míru zlepšení oproti samotné hlasové rehabilitaci a reedukaci.
 
This bachelor's thesis examines the effectiveness of electrical stimulation of the recurrent laryngeal nerve combined with voice rehabilitation and re-education in patients with paresis of this nerve. The effectiveness of this combined therapy is compared with voice rehabilitation and re-education alone. The theoretical background summarizes knowledge in the fields of the anatomy and physiology of the vocal tract, the etiopathogenesis of the recurrent laryngeal nerve, and the principles of electrical stimulation. It also describes the problem of unilateral vocal fold paresis and briefly discusses scar tissue problems. The methodology chapter provides a detailed description of the applied examination procedures applied to assess the effectiveness of the therapy and the therapeutic methods used in the treatment process. In the special part of the thesis, the data of initial examinations of both patient groups and then the description of the course of applied therapies in both groups are presented. Standard voice therapy was applied in both groups, while in the second group this therapy was supported by electrostimulation. The results chapter focuses on the comparison of processed results of input and output examinations of both groups. Subsequently, the results of the groups are compared with each other. Based on the processed data, it was found that both therapeutic procedures had a positive effect, but the combined therapy with electrical stimulation showed a 33,3 % higher improvement rate compared to voice rehabilitation and re-education alone.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/122869
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.363Mb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 17111 [1965]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV