Mapování výzev AI v oblasti vzdělávání a možnosti jejich začlenění do výuky
Mapping the challenges of AI in education and how to integrate it into learning
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Aleš Buchta
Supervisor
Vaněček David
Opponent
Dobrovská Dana
Study program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíDefended
2025-06-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zaměří na mapování výzev a příležitostí spojených s umělou inteligencí (AI) v oblasti vzdělávání, s cílem prozkoumat možnosti jejího efektivního začlenění do výuky. Práce nejprve zkoumá současné technologické možnosti AI, které mohou podpořit vzdělávací proces, včetně analýzy různých typů umělých inteligencí a jejich funkcí, které usnadňují práci vyučujícím a studentům. Důležitou součástí práce bude dotazníkové šetření mezi učiteli technických fakult Západočeské univerzity v Plzni. Toto šetření by mělo pomoci získat hlubší pohled na současné zkušenosti a postoj pedagogů k implementaci AI do výuky a zároveň jeho závěry zformulují možnosti doporučení pro efektivní integraci těchto nástrojů do vzdělávacího procesu. This bachelor thesis will focus on mapping the challenges and opportunities associated with Artificial Intelligence (AI) in the field of education, with the aim of exploring how it can be effectively integrated into the classroom. The thesis first explores the current technological possibilities of AI that can support the educational process, including an analysis of the different types of AI and their functions that facilitate the work of teachers and students. An important part of the thesis will be a questionnaire survey among the teachers of technical faculties of the University of West Bohemia in Pilsen. This investigation should help to gain a deeper insight into the current experiences and attitudes of teachers towards the implementation of AI in teaching, and at the same time its conclusions will formulate the possibilities of recommendations for the effective integration of these tools into the educational process.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1298]