ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza požadavků na řídicí algoritmy robotů s výraznou dynamikou

Requirements Analysis for Control Algorithms for Robots with High Dynamics

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Kryštof Švejda
Vedoucí práce
Pecka Martin
Oponent práce
Hulchuk Vsevolod
Studijní program
Kybernetika a robotika
Instituce přidělující hodnost
katedra kybernetiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bakalářská práce se věnuje tématu sledovaní cesty mobilním robotem s vysokou dynamikou. Práce porovnává pět lokálních řídicích algoritmů v rámci známého frameworku Nav2: Model Predictive Path Integral (MPPI), Dynamic Window Approach (DWB), Graceful Controller (GC), Regulated Pure Pursuit (RPP) a Vector Pursuit (VP) pro vysoce dynamickou tříkolovou platformu Helhest. V realistické simulaci Gazebo se měřila rychlost, plynulost, odchylka od dráhy, bezpečný odstup od překážek a zatížení CPU. Z šesti scénářů vyšlo najevo, že Vector Pursuit nabízí nejlepší kompromis mezi přesností, rychlostí a výpočetní náročností, a je proto doporučen pro nasazení. Priležitostnými kandidaty jsou také MPPI a GC.
 
This bachelor thesis deals with the topic of path tracking by a mobile robot with high dynamics. The thesis compares five local control algorithms within the well-known Nav2 framework: Model Predictive Path Integral (MPPI), Dynamic Window Approach (DWB), Graceful Controller (GC), Regulated Pure Pursuit (RPP) and Vector Pursuit (VP) on the highly dynamic threewheeled Helhest robot. A physicsaccurate Gazebo simulation evaluates speed, smoothness, path error, obstacle clearance and CPU load across six scenarios. Results show Vector Pursuit delivers the most balanced mix of accuracy, runtime and computational efficiency, making it the recommended default for Helhest deployment. MPPI and GC are also occasional candidates for some scenarios.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/122559
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (7.028Mb)
PRILOHA (690.9Kb)
POSUDEK (91.95Kb)
POSUDEK (402.4Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13133 [854]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV