ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Diplomové práce - 32116
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Diplomové práce - 32116
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komparácia efektivity propagácie kozmetiky L'Oréal Paris lokálnymi a globlánymi ambasádormi v Českej republike

Comparison of the Effectiveness of L'Oréal Paris Cosmetics Promotion by Local and Global Ambassadors in the Czech Republic

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Kristína Turzová
Vedoucí práce
Skokanová Dagmar
Oponent práce
Šubínová Monika
Studijní program
Projektové řízení inovací
Instituce přidělující hodnost
institut manažerských studií
Obhájeno
2025-06-04



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Diplomová práca sa venuje analýze efektivity globálnych a lokálnych ambasádorov značky LOréal Paris na česko-slovenskom trhu. Cieľom je zistiť, ktorý typ ambasádora má väčší vplyv na vnímanie značky a rozhodovanie spotrebiteľov. Ako prípadová štúdia bola zvolená kampaň Matte Resistance. Výskum kombinoval kvantitatívne dotazníkové šetrenie a kvalitatívny rozhovor s produktovým manažérom spoločnosti LOréal Česká republika. Zistenia ukázali, že lokálni ambasádori pôsobia dôveryhodnejšie a viac ovplyvňujú nákupné rozhodnutia, zatiaľ čo globálni posilňujú imidž značky. Závery poukazujú na potrebu prepojenia globálnej stratégie s lokálnou komunikáciou a autenticitou. Práca ponúka odporúčania pre efektívne využitie ambasádorov v marketingovej praxi.
 
The thesis analyses the effectiveness of global and local ambassadors of the L'Oréal Paris brand on the Czech-Slovak market. The aim is to find out which type of ambassador has a greater impact on brand perception and consumer decision-making. The Matte Resistance campaign was chosen as a case study. The research combined a quantitative questionnaire survey and a qualitative interview with the product manager of L'Oréal Czech Republic. The findings showed that local ambassadors are more credible and influence purchasing decisions, while global ambassadors reinforce the brand image. The findings point to the need to link global strategy with local communication and authenticity. The thesis offers recommendations for the effective use of ambassadors in marketing practice.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/122426
Zobrazit/otevřít
POSUDEK (243.6Kb)
PLNY_TEXT (1.972Mb)
PRILOHA (4.591Mb)
POSUDEK (959.4Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 32116 [933]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV