Analýza vybraných bezpečnostních rizik Základní školy Horoměřice
Analysis of Selected Security Risks of Horoměřice Primary School
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Milan Formánek
Vedoucí práce
Fojtášková Petřeková Hana
Oponent práce
Marek Jakub
Studijní program
Bezpečnost a ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2025-06-03Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci a analýzu vybraných bezpečnostních rizik na Základní škole Horoměřice s cílem navrhnout opatření ke zvýšení úrovně jejího zabezpečení. V teoretické části práce jsou vymezeny klíčové pojmy v oblasti ochrany měkkých cílů, popsána specifika školských zařízení jako objektů možného ohrožení a analyzovány legislativní i nelegislativní dokumenty vztahující se k bezpečnosti ve školách. Součástí teorie je také přehled přístupů a systémů zajištění fyzické bezpečnosti a kazuistika útoků na školská zařízení v České republice i v zahraničí, která poskytuje kontext a poučení z reálných případů. Metodologická část využívá kvalitativní přístup, konkrétně strukturované rozhovory se zaměstnanci školy, jejichž výstupy jsou dále analyzovány pomocí SWOT analýzy. Tento nástroj umožňuje systematické zhodnocení vnitřního i vnějšího prostředí školy a identifikaci silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb. Výsledkem analýzy je pozitivní celková bilance, silné stránky výrazně převažují nad slabými a vnější prostředí je hodnoceno jako příznivé, což potvrzuje stabilní a rozvíjející se úroveň bezpečnosti školy. Praktická část práce navrhuje konkrétní opatření směřující ke zvýšení bezpečnosti, včetně zavedení účinnějšího systému kontroly pohybu žáků, posílení vstupních režimů, zlepšení komunikace s rodiči a rozšíření krizových cvičení o další typy krizových situací. Výsledky práce přinášejí prakticky využitelné doporučení pro vedení školy, pedagogy i zřizovatele a mohou sloužit jako inspirace pro další školy, které usilují o zvyšování bezpečnosti svého prostředí. The bachelor thesis focuses on the identification and analysis of selected security risks at the Horoměřice Primary School with the aim of proposing measures to increase its security level. The theoretical part of the thesis defines the key concepts in the field of soft targets protection, describes the specifics of school facilities as objects of possible threats and analyses legislative and non-legislative documents related to security in schools. The theory also includes an overview of approaches and systems for ensuring physical security and case studies of attacks on school facilities in the Czech Republic and abroad, which provide context and lessons from real cases. The methodological part uses a qualitative approach, namely structured interviews with school staff, whose outputs are further analysed using SWOT analysis. This tool enables a systematic assessment of the internal and external environment of the school and the identification of strengths, weaknesses, opportunities and threats. As a result of the analysis, the overall balance is positive, the strengths significantly outweigh the weaknesses and the external environment is assessed as favourable, confirming the stable and developing level of school safety. The practical part of the thesis proposes specific measures aimed at increasing security, including the introduction of a more effective system of controlling pupil movement, strengthening the entry regime, improving communication with parents and expanding crisis drills to include other types of crisis situations. The results of the work provide practical recommendations for school management, teachers and the school founder and can serve as inspiration for other schools seeking to improve the safety of their environment.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [1957]