Kyberšikana u žáků 2.stupně základních škol
Cyberbullying in 2nd grade primary school pupils
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Markéta Lacková
Vedoucí práce
Šírová Eva
Oponent práce
Škorňová Eva
Studijní program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíObhájeno
2025-06-03Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na skutečný stav kyberšikany u žáků druhého stupně na vybrané základní škole. V teoretické části jsou objasněny základní a nejdůležitější pojmy jako agrese, agresivní chování, šikana, kyberšikana, prevence. Praktická část přináší výsledky dotazníkového šetření mezi žáky 6.-9. tříd ZŠ ohledně jejich zkušeností s kyberšikanou. Dotazník vyplnilo 171 respondentů. 147 žáků odpovědělo, že ví, co znamená slovo kyberšikana a 24 žáků se s tímto pojmem nesetkalo nebo neví, co znamená. Dále ze 171 dotazovaných se setkalo s kyberšikanou jen 36 žáků. 43 % respondentů se s kyberšikanou setkalo přes sociální sítě. S 28 % se s ní žáci setkali na chatu: whatsap, messenger, herní stránky. Žáci se setkali s kyberšikanou nejčastěji ve 12 letech. Odpovědi popisu vlastností žáka, který někoho šikanoval respondenti uvedli na prvním místě se 35 % že je úspěšný mezi žáky. 33 % a 31 % odpovědělo, že tento žák je také sebevědomý, má své vlastní problémy, ale neumí je řešit. The bachelor thesis focuses on the real state of cyberbullying among secondary school pupils at a selected primary school. The theoretical part clarifies the basic and most important concepts such as aggression, aggressive behavior, bullying, cyberbullying, prevention. The practical part brings the results of a questionnaire survey among pupils of the 6th to 9th grades of primary school regarding their experience with cyberbullying. The questionnaire was completed by 171 respondents. 147 pupils answered that they know what the word cyberbullying means and 24 pupils have not encountered this term or do not know what it means. Furthermore, out of 171 respondents, only 36 pupils encountered cyberbullying. 43% of respondents have encountered cyberbullying through social networks. With 28% of pupils encountering it in chat: whatsap, messenger, gaming sites. Pupils encountered cyberbullying most often at the age of 12. Respondents answered the description of the characteristics of a pupil who bullied someone in the first place with 35% that he is successful among pupils. 33% and 31% answered that this pupil is also self-confident, has his own problems, but does not know how to solve them.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1301]