Vliv emoční inteligence na styl a výkon vedoucích pracovníků ve vybrané instituci
The Impact of Emotional Intelligence on the Style and Performance of Officials in the Selected Institution
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Aneta Čečáková
Vedoucí práce
Šikýř Martin
Oponent práce
Tomešková Kateřina
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá vlivem emoční inteligence na styl a výkon vedoucích pracovníků ve vybrané instituci. Emoční inteligence se v posledních dekádách stává stále důležitější součástí našeho života. V pracovním prostředí úspěch stále více závisí na schopnosti rozumět a efektivně řídit své vlastní emoce i emoce druhých lidí. Cílem diplomové práce je prozkoumat vliv emoční inteligence na způsob vedení (styl) a zvládání povinností (výkon) vedoucích pracovníků v rámci úřadu Městské části Prahy 13, posoudit stávající stav, určit možné příležitosti pro zlepšení a navrhnout vhodná řešení. Data byla získána na základě kvalitativního rozhovoru s tajemníkem úřadu a dotazníkového šetření mezi vedoucími pracovníky. Na základě teoretických poznatků, kvalitativního rozhovoru a výsledků dotazníkového šetření byl prokázán jednoznačný vliv emoční inteligence na styl a výkon vedoucích pracovníků. Dále bylo zjištěno, že určité typy vedoucích pracovníků disponují vyšší emoční inteligencí než ostatní typy. I když vedoucí pracovníci v rámci úřadu disponují vysokou úrovní sebeuvědomění, sebeovládání, motivace a empatie a identifikují se jako vedoucí pracovníci typu Parťák či Mentor, je nezbytné se neustále rozvíjet. Podstatou emoční inteligence je, že představuje oblast, kterou lze neustále rozvíjet a zdokonalovat. Pro další rozvoj a zvýšení úrovně emoční inteligence bylo doporučeno zaměřit se na systematické vzdělávání v oblasti emoční inteligence, podporu teambuildingových aktivit a zvýšení frekvence zpětné vazby na pracovišti. This thesis examines the impact of emotional intelligence on the style and performance of offi-cials in a selected institution. Emotional intelligence has become an increasingly important part of our lives in recent decades. In the work environment, success increasingly depends on the ability to understand and effectively manage one's own emotions and those of others. The aim of this thesis is to investigate the influence of emotional intelligence on the leadership (style) and duty management (performance) of officials within the Municipal Office of Prague 13, to assess the current state of affairs, to identify possible opportunities for improvement and to suggest appropriate solutions. The data was obtained through a qualitative interview with the secretary of the office and a questionnaire survey among officials. Based on the theoretical findings, qualitative interview and questionnaire survey results, a clear influence of emotional intelligence on leadership style and performance was proven. It was also found that certain types of leaders possess higher emotional intelligence than other types. Although officials within the authority possess a high level of self-awareness, self-control, motivation and empathy and identify themselves as Partner or Mentor type leaders, it is essential to continually develop. The essence of emotional intelligence is that it is an area that can be continually developed and improved. To further develop and increase the level of emotional intelligence, it was recommended to focus on systematic emotional intelligence education, support team building activities and increase the frequency of feedback in the workplace.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [933]