Založení kreativního produkčního studia
Establishing a Creative Production Studio
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ondřej Košťál
Vedoucí práce
Vytlačil Dalibor
Oponent práce
Sadílek Tomáš
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem diplomové práce bylo hodnocení možnosti založení kreativního produkčního studia specializujícího se na tvorbu originálních audiovizuálních materiálů pro vybrané klienty v automobilovém odvětví. Výsledky tohoto výzkumu jsou klíčové nejen pro plánování a realizaci podnikatelského záměru, ale také pro identifikaci hlavních faktorů úspěchu a případných výzev projektu. První část práce se věnuje teoretickým základům a konceptům spojeným s projektovým řízením a jednotlivými částmi studie proveditelnosti zpracovaných dle metodiky UNIDO. Následuje vymezení specifik kreativního průmyslu, aktuální reklamní trendy, význam CGI a vliv umělé inteligence na tento sektor. Praktická část vychází ze struktury studie proveditelnosti a soustředí se na plánování podnikatelského záměru, včetně analýzy trhu, vypracování marketingové strategie, požadavků na konkrétní technologie a personál. Také určuje ideální lokalitu projektu a zpracovává finanční a ekonomickou analýzu. Výsledky studie proveditelnosti poukazují na udržitelnost podnikatelského záměru s čistou současnou hodnotou 11-ti milionů Kč během 5ti let fungování projektu, návratností vložených finančních zdrojů během prvního roku od spuštění studia do provozu a vnitřní mírou návratnosti 291%. Tento výzkum poskytuje podrobný pohled na prostředí, ve kterém by se podobné studio mohlo efektivně rozvíjet, a zároveň nabízí strategie a postupy pro zajištění dlouhodobé udržitelnosti a konkurenceschopnosti na trhu. The aim of this thesis was to assess the feasibility of establishing a creative production studio specializing in the creation of original audiovisual materials for selected clients in the automotive industry. The results of this research are crucial not only for planning and implementing the business venture but also for identifying the key success factors and potential challenges of the project. The first part of the thesis focuses on the theoretical foundations and concepts associated with project management and the individual components of the feasibility study, processed according to the UNIDO methodology. This is followed by an analysis of the specifics of the creative industry, current advertising trends, the significance of CGI, and the impact of artificial intelligence on this sector. The practical part follows the structure of the feasibility study and focuses on planning the business venture, including market analysis, the development of a marketing strategy, the requirements for specific technologies and personnel. It also identifies the ideal location for the project and includes a financial and economic analysis. The feasibility study results indicate the sustainability of the business venture, with a net present value of CZK 11 million over five years of operation, a payback period within the first year of the studios launch, and an internal rate of return of 291%. This research provides a detailed insight into the environment in which such a studio could effectively develop, while also offering strategies and procedures to ensure long-term sustainability and competitiveness in the market.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [933]