ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra lékařských a humanitních oborů (ukončeno 01.02.2014)
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra lékařských a humanitních oborů (ukončeno 01.02.2014)
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

AED a jeho využití studenty středních škol

AED and its Use by High School Students

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Vojtěch Cerman
Vedoucí práce
Böhm Pavel
Oponent práce
Gusty Marek
Studijní program
Zdravotnické záchranářství
Instituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
Obhájeno
2024-06-19



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Předložená bakalářská práce byla zpracována na téma automatizovaného externího defibrilátoru a jeho využití studenty středních škol. Cílem bylo zhodnotit teoretické znalosti studentů s různým zaměřením jejich oboru v Ústeckém kraji v základní neodkladné resuscitaci a automatickém externím defibrilátoru. Dílčím cílem bylo zjistit mezi oslovenými studenty, zda v průběhu studia prošli jakoukoliv formou výuky KPR a zmapovat jejich zájem o budoucí výuku včetně praktického nácviku. Pro splnění stanovených cílů byla zvolena kvantitativní metoda dotazníkové šetření, které je vhodnou formou pro oslovení velkého počtu respondentů v relativně krátkém časovém úseku. Byl sestaven nestandardizovaný anonymní dotazník obsahující 15 otázek. Dotazník byl mezi studenty distribuován elektronicky. Pro zpracování dat se použilo 336 kompletně vyplněných dotazníků. Nejvíce respondentů bylo z oboru všeobecného a zdravotnického. Slabší zastoupení měly obory pedagogické a ekonomické. Nejméně studentů bylo z oborů technických. Podle získaných dat dosáhly teoretické znalosti studentů mírně nadprůměrné hodnoty 70 %. Všichni dotazovaní správně označili telefon na zdravotnickou záchrannou službu. Prokázali ve větší míře dobré znalosti funkce, označením a umístěním AED. Nejslabších výsledků dosáhli v otázkách týkajících se povinnosti provádět umělé dýchání v rámci základní neodkladné resuscitace. Nejlépe si překvapivě vedli studenti s všeobecným zaměřením oboru, kteří v teoretických znalostech předstihli obory zdravotnické. Nejhůře pak odpovídali respondenti s technickým zaměřením oboru. Z dosažených výsledků je patrné, že na některých školách výuka KPR probíhá a některých školách nikoliv. Více než polovina studentů potvrdila, že v průběhu studia absolvovala výuku KPR. Tito studenti v dotazníku prokázali o 42 % lepší vědomosti než studenti bez výuky. Zajímavým faktem je, že zájem o výuku KPR a AED mají především studenti, kteří ji v minulosti již absolvovali. Průzkum dokazuje potřebu nadále zvyšovat znalosti veřejnosti. Vhodnou formou by mohla být povinná každoroční výuka KPR na školách předepsaná legislativně.
 
The presented bachelor thesis was prepared on the topic of AED and its use by high school students. The aim was to evaluate the theoretical knowledge of students with different specializations in their field in the Ústí nad Labem region in basic emergency resuscitation and automatic external defibrillators. The sub-objective was to find out among the contacted students whether they had undergone any form of CPR instruction during their studies and to map their interest in future instruction including practical training. In order to meet the set objectives, a quantitative method of questionnaire survey was chosen, which is a suitable form for reaching a large number of respondents in a relatively short period of time. A non-standardized anonymous questionnaire containing 15 questions was constructed. The questionnaire was distributed electronically among the students. For data processing 336 completely filled questionnaires were used. Most of the respondents were from the general and medical fields. Pedagogical and economic disciplines were less well represented. The least number of students were from the engineering majors. According to the data obtained, the theoretical knowledge of the students was slightly above average at 70 %. All the respondents correctly indicated the telephone number of the Health Emergency Service. They demonstrated to a greater extent a good knowledge of the function, designation, and location of AEDs. The weakest results were achieved in questions concerning the obligation to perform artificial respiration in basic emergency resuscitation. Surprisingly, students with a general specialization in the field performed best, outperforming the medical majors in theoretical knowledge. Respondents with a technical major had the lowest response rate. The results show that CPR is taught in some schools and not in others. More than half of the students confirmed that they had received CPR instruction during their studies. These students demonstrated 42 % better knowledge in the questionnaire than students without training. An interesting fact is that students who have already taken CPR and AED classes in the past are especially interested in learning CPR and AED. The survey demonstrates the need to continue to increase public knowledge. An appropriate form of this could be compulsory annual CPR teaching in schools, prescribed by legislation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/119175
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (1.628Mb)
POSUDEK (218.9Kb)
POSUDEK (217.6Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 17111 [1879]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV