Zobrazit minimální záznam

Physioterapy Care of Child Patient with Phelan McDermid Syndrome



dc.contributor.advisorHašková Andrea
dc.contributor.authorAneta Kaňková
dc.date.accessioned2024-11-18T07:55:47Z
dc.date.available2024-11-18T07:55:47Z
dc.date.issued2024-06-12
dc.identifierKOS-1240873116505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/118935
dc.description.abstractPředmětem práce je fyzioterapeutická péče o chlapce s Phelan McDermid syndromem. V kapitole Přehled současného stavu jsou sepsány teoretické poznatky o Phelan McDermid syndromu (dále PMDS). Dále je zde uvedena symptomatika syndromu, která se blíže zaměřuje na fenotyp a genotyp a vývojová období onemocnění. Kapitola taktéž obsahuje témata jako je vývoj řeči, hypotonie a porucha autistického spektra, která jsou s tímto postižením úzce spjatá. Metodická část obsahuje popsané vyšetřovací a terapeutické metody, které jsou následně využity ve speciální části v rámci terapie. Speciální část je zpracována formou monokazuistiky. Zahrnuje vstupní vyšetření zaměřené na psychomotorický vývoj a hrubou motoriku, dále také hodnocení dle Bobath konceptu. V návaznosti na vstupní vyšetření byl vytvořen krátkodobý rehabilitační plán. Nejdůležitějším obsahem speciální části jsou samotné cvičební jednotky, které obsahují informace o proběhlých terapiích. V kapitole Výsledky je sepsáno výstupní vyšetření, díky kterému lze hodnotit dosažené výsledky. Na základě vyšetření je vytvořen dlouhodobý rehabilitační plán. Diskuze obsahuje porovnání projevů syndromu u probanda a dvou jiných studií. Je zde zmíněno, jak může být kvůli nejisté prognóze náročná a důležitá péče o dítě s PMDS. Jsou uvedeny i využité metody a jejich vliv na pacienta. Na závěr je formulováno splnění cíle a doporučení další terapie.cze
dc.description.abstractThe subject of this work is physiotherapy care for a boy with Phelan McDermid syndrome. Theoretical knowledge about Phelan McDermid syndrome is written in the chapter Overview of the current state. Furthermore, the symptomatology of the syndrome is presented here, which focuses more closely on the phenotype and genotype and the developmental periods of the disease. The chapter also includes topics such as ability to speak, hypotonia or autism spectrum disorder, which are closely related to this disability. The methodological part contains the described examination and therapeutic methods, which are subsequently used in a special part within the therapy. The special part is processed in the form of mono-case studies. It includes an initial examination focused on psychomotor development and gross motor skills, as well as an evaluation according to the Bobath concept. Following the initial examination, a short-term rehabilitation plan was created. The most important content of the special part are the exercise units, which contain information about the therapies that have taken place through the time. In the Results chapter, an exit examination is written, thanks to which the achieved results can be evaluated. Based on the examination, a long-term rehabilitation plan is created. The discussion includes a comparison of the manifestations of the syndrome in the proband and two other studies. It mentions how caring for a child with PMDS can be challenging and important due to an uncertain prognosis. The methods used and their effect on the patient are also listed. At the end, the achievement of the goal and recommendations for further therapy are stated.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectPhelan McDermid syndromcze
dc.subjecthypotoniecze
dc.subjectopožděný psychomotorický vývojcze
dc.subjectintelektuální postiženícze
dc.subjectopožděný vývoj řečicze
dc.subjectporucha autistického spektracze
dc.subjectPhelan McDermid syndromeeng
dc.subjecthypotoniaeng
dc.subjectdelayed psychomotor developmenteng
dc.subjectintellectual disabilityeng
dc.subjectdelayed speech developmenteng
dc.subjectautism spectrum disordereng
dc.titleFyzioterapeutická péče o dětského pacienta s Phelan McDermid syndromemcze
dc.titlePhysioterapy Care of Child Patient with Phelan McDermid Syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2024-06-12
dc.contributor.refereeLippertová Klára
theses.degree.grantorkatedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvacze
theses.degree.programmeFyzioterapiecze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam