Mediální gramotnost středoškoláků
Media Literacy of Secondary School Students
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vojtěch Beneš
Vedoucí práce
Dobrovská Dana
Oponent práce
Šírová Eva
Studijní program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou mediální gramotnosti středoškoláků. Cílem bylo zjistit schopnost studentů rozpoznat dezinformace, hoaxy a další různé nepravdy na internetu. Výzkum byl proveden pomocí kvantitativního dotazníku, který zodpovědělo 105 studentů ze 2 různých škol. Hlavní zjištění ukazují, že ačkoli studenti často rozpoznají některé druhy dezinformací, u jiných mají potíže. Dále zjistil, že větší část žáků disponuje konspiračním myšlením, které je činí náchylnější k uvěření nepravdivým informacím. Zkoumal, které jsou hlavní zdroje informací pro studenty a jaký mají názor na mediální výchovu. Závěr přináší i možná doporučení pro zlepšení mediální gramotnosti. This bachelor's thesis analyses the media literacy of high school students. The researched aimed to determine the students' ability to recognize disinformation, hoaxes, and other various falsehoods on the internet. A quantitative questionnaire was utilized to gather data, with 105 students from 2 different schools participating in the study. The main findings revealed that while students often recognize some types of disinformation, they struggle with others. Additionally, it was revealed that a significant portion of students exhibited conspiratorial thinking, making them more susceptible to believing false information. The study also examined what are the primary sources of information for students and their opinions on media education. The potential recommendations for enhancing media literacy are then offered in the conclusion.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]