Inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středním odborném učilišti
Inclusion of the Pupils with Special Educational Needs in the Secondary Vocational Schools
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kateřina Ogorková
Vedoucí práce
Šírová Eva
Oponent práce
Kovaříková Miroslava
Studijní program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce mapuje zkušenosti s inkluzí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci středního odborného učiliště běžného typu. Teoretická část vychází z nejnovějších poznatků a výzkumů ohledně etiologie, diagnostiky různých poruch u žáků na SOŠ a vzdělávání žáků s těmito poruchami v procesu jejich inkluze do běžných středních škol. Zabývá se legislativou potřebnou k procesu inkluze a také popisuje rozdíly v pojmech integrace a inkluze. Praktická část přináší výsledky dotazníkového šetření mapující probíhající proces inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžném středním odborném učilišti z pohledu pedagogů v Karlovarském kraji a případové studie žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami. The bachelor thesis maps the experience with inclusion of pupils with special educational needs within a regular type of secondary vocational school. The theoretical part is based on the latest findings and research regarding the aetiology, diagnosis of various disorders in pupils in secondary special schools and education of pupils with these disorders in the process of their inclusion in mainstream secondary schools. It deals with the legislation necessary for the process of inclusion, the development of inclusion in the Czech Republic and abroad and also describes the differences in the concepts of integration and inclusion. The practical part presents the results of a questionnaire survey mapping the ongoing process of inclusion of pupils with special educational needs in mainstream secondary vocational schools from the perspective of teachers in the Karlovy Vary Region and a case study of a pupil with special educational needs
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]