Metodika plánování paliva pro lety využívající udržitelná letecká paliva
Fuel Planning Methodology for Flight Using Sustainable Aviation Fuels
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Martin Schauer
Supervisor
Polánecká Anna
Opponent
Hajzler Ota
Field of study
Profesionální pilotStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Institutions assigning rank
katedra letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce má za úkol analyzovat vlastnosti současně nabízených a vyvíjených udržitelných paliv, a to především v oblasti jejich výhřevnosti a užitnosti namísto konvenčních paliv, a porovnat dostupná data o palivech s údaji zveřejňovanými výrobci letadel potřebnými pro plánování letu. Na základě této analýzy bude navržena metodika určování minimálního množství paliva s ohledem na různou výhřevnost dostupných paliv a jejich proměnného obsahu ve směsi s konvenčními palivy. The task of this work is to analyze the properties of currently available and developing sustainable fuels, focusing on their calorific value and utility as replacements for conventional fuels. It aims to compare available fuel data with information published by aircraft manufacturers necessary for flight planning. Based on this analysis, a methodology will be proposed for determining the minimum amount of fuel required, considering the varying calorific values of available fuels and their variable content in mixtures with conventional fuels.
Collections
- Bakalářské práce - 16121 [715]