Metodika plánování paliva pro lety využívající udržitelná letecká paliva
Fuel Planning Methodology for Flight Using Sustainable Aviation Fuels
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Schauer
Vedoucí práce
Polánecká Anna
Oponent práce
Hajzler Ota
Studijní obor
Profesionální pilotStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce má za úkol analyzovat vlastnosti současně nabízených a vyvíjených udržitelných paliv, a to především v oblasti jejich výhřevnosti a užitnosti namísto konvenčních paliv, a porovnat dostupná data o palivech s údaji zveřejňovanými výrobci letadel potřebnými pro plánování letu. Na základě této analýzy bude navržena metodika určování minimálního množství paliva s ohledem na různou výhřevnost dostupných paliv a jejich proměnného obsahu ve směsi s konvenčními palivy. The task of this work is to analyze the properties of currently available and developing sustainable fuels, focusing on their calorific value and utility as replacements for conventional fuels. It aims to compare available fuel data with information published by aircraft manufacturers necessary for flight planning. Based on this analysis, a methodology will be proposed for determining the minimum amount of fuel required, considering the varying calorific values of available fuels and their variable content in mixtures with conventional fuels.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [715]