ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh vertikální trajektorie příletových a odletových tratí na LKPR

Design of the Vertical Trajectory for Arrival and Departure Routes at LKPR

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Šimon Hrdlička
Vedoucí práce
Pilmannová Terézia
Oponent práce
Machula Půlpánová Kateřina
Studijní program
Profesionální pilot
Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
V moderním letovém provozu je pro všechny jeho složky záměrem zavádět a udržovat postupy zvyšující jeho efektivitu a zároveň tak snižovat negativní vliv letecké dopravy na životní prostředí. Jedním z opatření je implementace vertikálního profilu příletových a odletových tratí s účelem umožnit plynulý průběh letu. Cílem bakalářské práce bylo takové postupy navrhnout na hlavní dráhu nejvytíženějšího letiště České republiky, dráhu 24 letiště Praha Ruzyně. Na existující příletové a odletové tratě byla na základě reálného provozu implementována výšková omezení, odpovídající ideálnímu vertikálnímu profilu přilétajících a odlétajících letadel. Tato vertikální omezení splňují bezpečnostní podmínky ochranných prostorů kolem zavedených tratí dle českých a evropských předpisů a reflektují v maximální možné míře požadavky na uspořádání vzdušného prostoru s ohledem na sektorizaci. Zároveň tak vyhovují neustále se zvyšujícím nárokům na environmentální dopady a ekonomicko-provozní výhodnost. Nově navrhované tratě byly ověřeny v simulačních prostředích BADA, ESCAPE, X-Plane a Prepar3D a porovnány s již existujícími. Byly naměřeny možnosti letadel vertikální profil dodržovat a pozitivní efekty na spotřebu paliva. Výsledky simulací prezentovaných profilů podporují výhodnost takových postupů z hlediska ekologické čistoty a finanční úspory.
 
In contemporary air traffic management, it is imperative for all stakeholders to implement and uphold procedures that enhance operational efficiency while mitigating the environmental impact of aviation. One such measure is the adoption of vertical profiles for arrival and departure routes to facilitate continuous flight operations. The bachelor thesis aimed to design these procedures for the primary runway of the busiest airport in the Czech Republic, Runway 24 at Prague Ruzyne Airport. Based on actual traffic data, level restrictions were applied to existing arrival and departure routes, aligning with the optimal vertical profiles for incoming and outgoing aircraft. These vertical restrictions comply with buffer zone requirements around established routes as per Czech and European regulations and reflect, as far as possible, the criteria for airspace organisation taking sectorisation into account. Additionally, they address the growing demands for environmental sustainability, economic viability, and operational efficiency. The newly proposed routes were validated using simulation environments such as BADA, ESCAPE, X-Plane, and Prepar3D, and were compared with existing routes. The simulations assessed the aircraft's ability to adhere to the vertical profiles and measured the positive impacts on fuel consumption. The simulation results underscore the advantages of these procedures in terms of environmental sustainability and financial savings.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/117138
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (10.92Mb)
POSUDEK (2.163Mb)
POSUDEK (2.529Mb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV