Analýza skutečného teplotního namáhání konstrukce mostu během jeho výstavby
Assessment of temperature monitoring during construction phases
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Marek Šikola
Supervisor
Foglar Marek
Opponent
Havlík Martin
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíDefended
2024-06-26Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou skutečného teplotního namáhání mostu Gottleubatalbrücke během jeho výstavby. V teoretické části se nachází seznámení se sledovaným mostem a je zde uveden přístup norem. V praktické části jsou pak zpracována změřená data o teplotě z výše zmíněného objektu a porovnána s předpoklady stanovenými dle normy. Následně byl v programu RFEM 6 vytvořen prutový model mostu, skládající se z ocelové nosné konstrukce, výsuvného nosu a spodní stavby. Na tento model byly naneseny zjištěné teploty z vybraných období a porovnány vodorovné deformace pilířů se skutečnými změřenými hodnotami odklonů. Základním cílem práce bylo zjistit, zda změřené teploty odpovídají hodnotám stanoveným podle platné normy a celkové chování mostu od teplotního zatížení souhlasí s předpokladem. This bachelor thesis deals with the analysis of the actual thermal stresses of the Gottleubatalbrücke bridge during its construction. In the theoretical part an introduction to the bridge under study is given and the approach of the standards is presented. In the practical part, the measured temperature data from the aforementioned object are then processed and compared with the assumptions set by the standard. Subsequently, a member model of the bridge was created in RFEM 6, consisting of the steel superstructure, the outrigger nose and the substructure. The observed temperatures from the selected periods were applied to this model and the horizontal deflections of the piers were compared with the actual measured deflection values. The primary objective of the work was to determine if the measured temperatures matched the values specified by the applicable standard and the overall behavior of the bridge from the thermal load agreed with the assumption.
Collections
- Bakalářské práce - 11133 [584]