Aerodynamické váhy
Force Balance
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Vojtěch Pokorný
Supervisor
Petr Karel
Opponent
Čížek Jan
Field of study
Transportní technikaStudy program
Dopravní a transportní technikaInstitutions assigning rank
ústav konstruování a částí strojůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V rámci této diplomové práce se u firmy 4JTech zabýváme vývojem aerodynamických vah pro měření odporové, vztlakové síly a klopného momentu na otočném stolu u zkoušeného modelu pro využití v aerodynamickém tunelu. Teoretická část se zabývá nejprve základními údaji o aerodynamických tunelech a zkoušených modelech. Následně v rešerši věnujeme samotným aerodynamickým vahám a jejich problematice. V praktické části popisujeme vstupní informace z prototypu pro následující vývoj aerodynamický vah, které buď mechanicky nebo motoricky kompenzují váhu modelu. V poslední části provádíme simulace na aerodynamickém krytu podpěr modelu a optimalizujeme jej. This master thesis deals with the development of force balances for measuring drag, lift and pitching moment of tested model on rotary table for usage in the wind tunnels of 4JTech company. The theoretical part of this thesis is focused on the basic information related to the wind tunnels and tested models. Following research is dedicated to force balances and their problematics. In the practical part I firstly describe the input informations from prototype for following development of force balances which mechanically, or by the means of an electric motor compensate tested model weight. In the last part of this thesis I perform simulations on the aerodynamic cover of the mounting struts of the model and I optimize them.
Collections
- Diplomové práce - 12113 [206]