Návrh scénářů pro testování vozidel s vyšší úrovní automatizace
Design of Scenarios for Testing Vehicles with Higher Levels of Automation
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Denisa Kaisrlíková
Vedoucí práce
Kuchař Michal
Oponent práce
Kotanová Lucie
Studijní obor
Automatizace a průmyslová informatikaStudijní program
Automatizační a přístrojová technikaInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V dnešní době s rostoucím množstvím vozidel roste i provoz na silnicích a tím se zvyšuje i riziko nehody. Vývojem pomocných asistentů lze toto riziko snížit. Zároveň je ale nutné provést jejich otestování. Práce je zaměřena na testování vyšší úrovně automatizace řízení vozidel. Jedná se o identifikaci, parametrizaci a následnou implementaci vybraných nebezpečných dopravních situací. Konkrétně: Zařazení vozidla před jedoucí vozidlo do jízdního pruhu a zpomalení vozidla v jízdním pruhu před dalším vozidlem. Ty jsou následně simulovány pro různé kombinace volitelných parametrů a faktorů. Výsledná data jsou pomocí metrik kritičnosti ohodnocena a analyzována. Díky těmto výsledkům bude možné odhalit potencionálně nebezpečné scénáře, na které je potřeba se zaměřit při testování daného systému a jeho uvedení do provozu. Práce je implementována v Matlab/Simulink. In today's world, with the increasing number of vehicles, road traffic is also growing, which in turn raises the risk of accidents. The development of assistive systems can reduce this risk. However, it is also necessary to test these systems. This work is focused on testing higher levels of vehicle automation. It involves identifying, parameterizing, and subsequently implementing selected hazardous traffic situations. Specifically, this includes the insertion of a vehicle into the lane in front of another moving vehicle and the deceleration of a vehicle in the lane in front of another vehicle. These scenarios are then simulated for various combinations of optional parameters and factors. The resulting data are evaluated and analyzed using criticality metrics. Thanks to these results, it will be possible to identify potentially dangerous scenarios that need to be addressed during the testing of the system and its deployment. The work is implemented in Matlab/Simulink.
Kolekce
- Diplomové práce - 12110 [158]