Zobrazit minimální záznam

Check the cylinder head stress of the hydrogen test engine



dc.contributor.advisorHořenín Jindřich
dc.contributor.authorFrantišek Černý
dc.date.accessioned2024-06-19T09:58:51Z
dc.date.available2024-06-19T09:58:51Z
dc.date.issued2024-06-15
dc.identifierKOS-1244056228005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115798
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá kontrolou namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motoru. Zprvu se zaměřuje na rešerši užití vodíku k pohonu vozidel i na vodík, jako prvek. Výpočetní část se zaměřuje především na výpočty okrajových podmínek, ke kterým jsou uvedeny veškeré užité vzorce při výpočtech a přehledně uvedené vstupní a výstupní hodnoty. Praktická část se zabývá simulacemi tepelného, silového a kombinovaného namáhání. Zprvu se práce zabývá simulacemi sestavy hlavy válce a následně simulacemi samotné hlavy válce vytvořené z dodaných dat výrobcem motoru. V závěru následně shrnuje porovnání obou pohonů, zmiňuje dosažené poznatky ze simulací a zhodnocuje možnost pohonu spalovacího motoru vodíkem vzniklého konverzí vznětového motoru.cze
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the stress control of the cylinder head of a hydrogen test engine. At first, this thesis focuses on research into the use of hydrogen to drive vehicles and hydrogen as an element. The calculation part focuses mainly on boundary condition calculations, for which all the formulas used in the calculations are given, as well as the clearly indicated input and output values. Practical part deals with the simulations of thermal, force and combined stress. First of the cylinder head assembly and then of the cylinder head itself created from the data provided by the engine manufacturer. In the conclusion, this thesis summarizes the comparison of both drives and mentions the knowledge gained from the simulations and evaluates the issue of driving an internal combustion engine by hydrogen by conversion from a diesel engine.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectspalovací motorcze
dc.subjecthlava válcecze
dc.subjectvodíkcze
dc.subjectdieselcze
dc.subjectanalýza namáhánícze
dc.subjectinternal combustion engineeng
dc.subjectcylinder headeng
dc.subjecthydrogeneng
dc.subjectdieseleng
dc.subjectstress analysiseng
dc.titleKontrola namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motorucze
dc.titleCheck the cylinder head stress of the hydrogen test engineeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeHatschbach Petr
theses.degree.disciplineKonstruování podporované počítačemcze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojírenstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam