Uvedení nového produktu využívající 3D tisk na trh
Launching a new product using 3D printing
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Michaela Němcová
Vedoucí práce
Králík Tomáš
Oponent práce
Bronec Oldřich
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut ekonomických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Záměrem zkoumání bylo analyzovat potenciál výroby památečních lampiček s motivem mazlíčků pomocí 3D technologie a identifikovat všechny aspekty spojené s jejich uvedením na trh. Téma je v současné době velmi aktuální, neboť spojuje moderní technologii s tradičním a konzervativním prostředím. Vývoj společnosti postupně přispívá k vytváření stále větších emočních vazeb k domácím mazlíčkům a to způsobuje, že i v této oblasti můžeme očekávat využití technologií, které by nás na první pohled nenapadly. V práci bylo analyzováno, zda tento inovativní nápad výroby vzpomínkové lampičky je ekonomicky i technicky proveditelný a zda má smysl projekt v praxi realizovat. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část poskytuje základní poznatky o marketingových strategiích, 3D tisku a současném stavu trhu s památečními předměty. Praktická část zahrnuje samotnou studii proveditelnosti, která obsahuje analýzu trhu, marketingový výzkum, potřebné materiálové vstupy, finanční plán a ekonomickou analýzu s předpokládanými náklady a očekávanými příjmy projektu. Bylo zjištěno, že trh s památečními předměty pro mazlíčky představuje solidní základ pro inovace a další rozvoj. Dá se očekávat, že nově navržený produkt si dokáže získat pozici na trhu a stane se alespoň jednou v životě vyhledávanou nákupní položkou pro majitele, kteří hledají originální způsob, jak si zachovat vzpomínku na svého zvířecího společníka. The intention of the research was to analyse the potential for the production of pet-themed memorial lamps using 3D technology and to identify all aspects related to their marketing. The topic is currently very topical as it combines modern technology with a traditional and conservative environment. The evolution of society is gradually contributing to the creation of ever greater emotional attachments to pets, and this causes us to expect the use of technologies in this area that we would not think of at first sight. In this thesis it was analyzed whether this innovative idea of producing a memorial lamp is economically and technically feasible and whether it makes sense to implement the project in practice. The thesis is divided into two parts. The theoretical part provides basic knowledge about marketing strategies, 3D printing and the current state of the market for commemorative objects. The practical part includes the feasibility study itself, which includes a market analysis, marketing research, material inputs required, a financial plan and an economic analysis with projected costs and expected revenues for the project. It was found that the market for pet memorabilia provides a solid basis for innovation and further development. It can be expected that the newly designed product will be able to gain a position in the market and become a once-in-a-lifetime purchase item for owners looking for an original way to preserve the memory of their animal friend.
Kolekce
- Diplomové práce - 32163 [284]