Zobrazit minimální záznam

Bogies and running gears for freight wagons in European railway system



dc.contributor.advisorHeptner Tomáš
dc.contributor.authorBertram Nedbal
dc.date.accessioned2024-06-19T09:55:25Z
dc.date.available2024-06-19T09:55:25Z
dc.date.issued2024-06-15
dc.identifierKOS-1240820831005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115719
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na zmapování použitých řešení jednotlivých konstrukčních uzlů těch typů podvozků a rámových pojezdů nákladních vozů, které jsou v provozu ve významných počtech na evropských železnicích. V práci je vysvětlen rozdíl mezi rámovou a podvozkovou koncepcí pojezdu. Byla vytvořena přehledová tabulka, ve které jsou uvedena řešení u jednotlivých typů zahrnutých do rešerše, jejich shrnutí a popis je přímo v textu práce. Některé rozšířené typy jsou popsány podrobněji a doplněny obrázky z 3D modelů pro vysvětlení funkce jednotlivých konstrukčních uzlů. Pro tyto podvozky a pojezdy se standardizovanými díly vypružení jsou porovnány charakteristiky svislého vypružení a bezpečnost proti vykolejení na zborcené koleji.cze
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis focuses on mapping solutions of various structural nodes of bogie and single axle running gear types used in regular traffic on European railways in significant numbers. It contains an explanation of the difference between single axle and bogie running gears. An overview table listing the solutions of the types included in the research has been created. The summary and description of these solutions are in the text of this thesis. Some frequently used types are described in more detail and supplemented with pictures of 3D models to explain the function of individual construction nodes. For these bogies and running gears with standardized suspension parts, a comparison of vertical suspension characteristics and safety against derailment on twisted track has been carried out.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectželezniční nákladní vůzcze
dc.subjectželezniční podvozekcze
dc.subjectrámový pojezdcze
dc.subjectvypruženícze
dc.subjectvedení dvojkolícze
dc.subjectbrzda železničního vozucze
dc.subjectrám podvozkucze
dc.subjectfreight railway careng
dc.subjectrailway bogieeng
dc.subjectsingle axle running geareng
dc.subjectsuspensioneng
dc.subjectwheelset guidanceeng
dc.subjectrailway car brakeeng
dc.subjectbogie frameeng
dc.titlePodvozky a pojezdy nákladních vozů pro evropský železniční systémcze
dc.titleBogies and running gears for freight wagons in European railway systemeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeMalinský Jan
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam