Zobrazit minimální záznam

Generating valid chess positions using AI methods



dc.contributor.advisorSmítková Janků Ladislava
dc.contributor.authorLukáš Tomáš Petrželka
dc.date.accessioned2024-06-19T09:52:25Z
dc.date.available2024-06-19T09:52:25Z
dc.date.issued2024-06-14
dc.identifierKOS-1180078611705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115649
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na výzkum generování šachových pozic, které splňují zadané omezení, a to s využitím neuronových sítí ve spojení s procházením stromu hry. Je provedena analýza zvoleného omezení, která mimo jiné testuje, zda existují nějaké třídy omezení s podobnými vlastnostmi. Pro generování šachových pozic splňující omezení byl navržen algoritmus, který využívá Negamax algoritmus, modifikovaný pro účely této práce. Dohromady jsou provedeny dva experimenty, kde první experiment testuje tento algoritmus pro méně kombinací zvoleného omezení. Druhý experiment rozšiřuje algoritmus na více kombinací a testuje, zda hloubka rekurze při procházení stromu hry má vliv na splnění omezení.cze
dc.description.abstractThe focus of this work is to investigate the generation of chess positions that satisfy given constraint using neural networks in conjunction with game tree traversal. An analysis of the chosen constraint is performed, including testing whether there are classes of constraints with similar properties. An algorithm is proposed to generate chess positions that satisfy the constraints, using the Negamax algorithm modified for the purpose of this work. In total, two experiments are performed, where the first experiment tests this algorithm for fewer combinations of the chosen constraint. The second experiment extends the algorithm to more combinations and tests whether the depth of recursion when traversing the game tree has an effect on constraint satisfaction.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectšachycze
dc.subjectomezenícze
dc.subjectgenerovánícze
dc.subjectpozicecze
dc.subjectaicze
dc.subjectminimaxcze
dc.subjectchesseng
dc.subjectconstrainseng
dc.subjectgeneratingeng
dc.subjectpositioneng
dc.subjectaieng
dc.subjectminimaxeng
dc.titleGenerování validních šachových pozic s využitím metod AIcze
dc.titleGenerating valid chess positions using AI methodseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeValdman Jan
theses.degree.disciplineZnalostní inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra aplikované matematikycze
theses.degree.programmeInformatika, platnost do 2024cze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam