Generování validních šachových pozic s využitím metod AI
Generating valid chess positions using AI methods
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Lukáš Tomáš Petrželka
Supervisor
Smítková Janků Ladislava
Opponent
Valdman Jan
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
Informatika, platnost do 2024Institutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zaměřuje na výzkum generování šachových pozic, které splňují zadané omezení, a to s využitím neuronových sítí ve spojení s procházením stromu hry. Je provedena analýza zvoleného omezení, která mimo jiné testuje, zda existují nějaké třídy omezení s podobnými vlastnostmi. Pro generování šachových pozic splňující omezení byl navržen algoritmus, který využívá Negamax algoritmus, modifikovaný pro účely této práce. Dohromady jsou provedeny dva experimenty, kde první experiment testuje tento algoritmus pro méně kombinací zvoleného omezení. Druhý experiment rozšiřuje algoritmus na více kombinací a testuje, zda hloubka rekurze při procházení stromu hry má vliv na splnění omezení. The focus of this work is to investigate the generation of chess positions that satisfy given constraint using neural networks in conjunction with game tree traversal. An analysis of the chosen constraint is performed, including testing whether there are classes of constraints with similar properties. An algorithm is proposed to generate chess positions that satisfy the constraints, using the Negamax algorithm modified for the purpose of this work. In total, two experiments are performed, where the first experiment tests this algorithm for fewer combinations of the chosen constraint. The second experiment extends the algorithm to more combinations and tests whether the depth of recursion when traversing the game tree has an effect on constraint satisfaction.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 18105 [292]