Zobrazit minimální záznam

Virtual model of suspension system



dc.contributor.advisorKazda Lukáš
dc.contributor.authorOleksandr Malkov
dc.date.accessioned2024-06-19T09:56:24Z
dc.date.available2024-06-19T09:56:24Z
dc.date.issued2024-06-15
dc.identifierKOS-1240982354105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115589
dc.description.abstractÚčelem této bakalářské práce bylo provést komplexní studii lichoběžníkového zavěšení předních kol na příkladu druhé generace Audi R8. Hlavním úkolem bylo vytvořit 3D model tohoto zavěšení a analyzovat jeho chování za účelem srovnání s ostatními modely zavěšení používaných v automobilovém průmyslu. Kromě vytvoření 3D modelu bylo také simulováno chování čtvrtinového vozu s daným typem odpružení a porovnáno s jednoduchým modelem odpružení. Navíc byl vyroben fyzický model v měřítku 1:2, který byl vytištěn na 3D tiskárně. Tento fyzický model je určen k použití jako učební pomůcka pro studenty a další zájemce, aby na praktickém příkladu lépe porozuměli principům fungování odpružení. Během studie se zkoumaly různé aspekty předního zavěšení typu Double Wishbone, včetně jeho geometrie, kinematiky a dynamiky. Bylo provedeno podrobné modelování a analýza chování odpružení za různých podmínek, jako jsou různé typy silnic a rychlostní limity. Výsledky těchto analýz pomohly lépe porozumět vlivu různých faktorů na chování odpružení a poukázat na výhody tohoto typu konstrukce oproti jiným. Studie také zdůraznila využití moderních technologií, jako 3D modelování a 3D tisk ve vzdělávání a vědeckém výzkumu. Model odpružení slouží nejen jako výukový nástroj, ale také jako praktický prostředek k demonstraci základních konceptů a principů automobilového inženýrství v reálném světě. Celkově tato práce představuje významný příspěvek ke studiu moderních odpružení vozidel. Poskytuje komplexní pochopení dvojitého lichoběžníkového předního zavěšení a jeho výhod a ukazuje potenciál moderních technologií pro podporu vzdělávání a výzkumu v automobilovém průmyslu.cze
dc.description.abstractThe purpose of this bachelor's thesis was to conduct a comprehensive study of the double wishbone front suspension using the example of the second generation Audi R8. The main task was to create a 3D model of this suspension and analyze its behavior in order to compare it with other suspension models used in the automotive industry. In addition to creating a 3D model, the behavior of a quarter car with a given type of suspension was also simulated and compared with simple model of suspension. Moreover, a physical model of the pendant was made on a scale of 1:2, which was printed on a 3D printer. This physical specimen is intended to be used as a teaching aid for students and other interested parties to better understand the principles of suspension operation through a practical example. The study examined various aspects of the double wishbone front suspension, including its geometry, kinematics and dynamics. Detailed modeling and analysis of the suspension behavior under various conditions, such as different types of roads and speed limits, was carried out. The results of these analyzes helped to better understand the influence of various factors on the behavior of the suspension and highlight the advantages of this type of design compared to others. The study also highlighted the use of modern technologies such as 3D modeling and 3D printing in education and scientific research. The suspension physics mockup not only serves as a teaching tool, but also as a practical means of demonstrating basic automotive engineering concepts and principles in the real world. Overall, this work represents a significant contribution to the study of modern vehicle suspensions. It provides a comprehensive understanding of double wishbone front suspension and its benefits, and demonstrates the potential of modern technology to support education and research in the automotive industry.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectPodvozekcze
dc.subjectGeometrie podvozkucze
dc.subjectKonstruování podporované počítačemcze
dc.subjectVirtuální modelovánícze
dc.subjectSimulace vozidlacze
dc.subjectSimulační softwarecze
dc.subjectAutomobilové inženýrstvícze
dc.subject3D tiskcze
dc.subjectSimulace dynamiky tělescze
dc.subjectSuspensioneng
dc.subjectSuspension Geometryeng
dc.subjectComputer-Aided Designeng
dc.subjectVirtual Modelingeng
dc.subjectVehicle Simulationeng
dc.subjectSimulation Softwareeng
dc.subjectAutomotive Engineeringeng
dc.subject3D printingeng
dc.subjectMultibody Dynamics Simulationeng
dc.titleVirtuální model zavěšení přední nápravy automobilucze
dc.titleVirtual model of suspension systemeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereePánek Tomáš
theses.degree.disciplineKonstruování podporované počítačemcze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojírenstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam