Návrh multiplayer hry využívající klasické plánování
Design of a multiplayer game using classical planning
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Aneta Drahoňovská
Vedoucí práce
Urbanovská Michaela
Oponent práce
Tóth Jan
Studijní obor
Enterprise systémyStudijní program
Softwarové inženýrství a technologieInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V rámci této práce je úkolem seznámit se s konceptem klasického plánování a modelovacím jazykem PDDL, s cílem navrhnout multiplayer tahovou počítačovou hru. V tomto kontextu je kladen požadavek na kooperativní interakci mezi hráčem a AI, kde AI pro své rozhodování a následný pohyb využívá klasické plánování. V úvodní části práce se zaměřujeme na modelovací jazyk PDDL a definici klasického plánování. Dále se seznamujeme s vyhledávacími algoritmy, včetně jejich optimalizace pomocí heuristických funkcí. Paralelně analyzujeme a selektujeme relevantní nástroje, které efektivně odpovídají specifikacím a kritériím této práce. V dalším kroku se zabýváme podrobným popisem konceptu hry, návrhem jednotlivých úrovní a detailní strukturou PDDL domény, reprezentující svět hry. Tyto komponenty následně implementujeme ve vývojovém prostředí Unity. The aim of this work is to familiarize oneself with the concept of classical planning and the PDDL modeling language, with the goal of designing a multiplayer turn-based computer game. In this context, there is a requirement for cooperative interaction between the player and AI, where the AI uses classical planning for its decision-making and subsequent movements. The introductory part of this work focuses on the PDDL modeling language and the definition of classical planning. Furthermore, we delve into search algorithms, including their optimization using heuristic functions. Concurrently, we analyze and select relevant tools that effectively meet the specifications and criteria of this work. In the next step, we provide a detailed description of the game concept, the design of individual levels, and a detailed structure of the PDDL domain representing the game world. These components are then implemented in the Unity development environment.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13136 [1123]