Zobrazit minimální záznam

Analysis of vehicle components and their impact on lap-time



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorRichard Ciglanský
dc.date.accessioned2024-06-18T14:21:07Z
dc.date.available2024-06-18T14:21:07Z
dc.date.issued2024-06-04
dc.identifierKOS-1197737868905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115212
dc.description.abstractTáto bakalárska práca hodnotí vplyv vektorovania krútiaceho momentu, riadenia natočenia zadných kolies a zariadenia na produkciu ground effectu na čas na kolo. Na dosiahnutie tohto cieľa práca predstavuje toolbox na výpočet času na kolo. Optimalizačný toolbox, ktorý vyvinul Martin Gurtner, bol rozšírený pridaním zdokonalenejšieho dvojstopého modelu, odpruženia, aerodynamiky, pohonnej sústavy, modelu pneumatík a vektorovania krútiaceho momentu. Tento toolbox využíva CasADi na definovanie problému optimálneho riadenia a Ipopt na jeho riešenie. Model vozidla bol overený na reálnych jazdných dátach. Vplyv systémov bol analyzovaný a overený pomocou simulácie CarMaker. Toolbox vyvinutý v tejto práci môže byť použitý na vykonanie citlivostnej analýzy parametrov vozidla na čas na kolo a pomôcť pri ďalšom vývoji vozidla Formula Student tímu eForce Prague Formula.cze
dc.description.abstractThis thesis evaluates the impact on lap-time of torque vectoring, rear wheel steering and ground effect production device. To achieve this, the thesis presents a framework to calculate lap time for vehicles. The optimisation framework developed by Martin Gurtner has been expanded by adding a more refined twin track model, suspension, aerodynamics, powertrain, tire model and torque vectoring. This framework uses CASADi to define the optimal control problem and Ipopt to solve it. The vehicle model has been validated on real driving data. The impact of systems has been analysed and verified using CarMaker simulation. The framework developed in this thesis can be used to perform sensitivity analysis of vehicle parameters on lap time and assist with further development of Formula Student vehicle by eForce Prague Formula.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectsimulace traťového časucze
dc.subjectFormula Studentcze
dc.subjectOptimálne Riadeniecze
dc.subjectCasADicze
dc.subjectIpoptcze
dc.subjectMatlabcze
dc.subjectvektorovanie momentucze
dc.subjectlap time simulationeng
dc.subjectFormula Studenteng
dc.subjectOptimal Controleng
dc.subjectCasADieng
dc.subjectIpopteng
dc.subjectMatlabeng
dc.subjecttorque vectoringeng
dc.titleAnalýza vlivu komponent vozu na traťový čascze
dc.titleAnalysis of vehicle components and their impact on lap-timeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeGurtner Martin
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam