Stresory u pedagogů na 1. stupni základní školy
Stressors of Pedagogues at the 1st Grade of Elementary School
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Gabriela Hermély
Vedoucí práce
Emrová Lenka
Oponent práce
Tomešková Kateřina
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíObhájeno
2024-06-04Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zaměřuje na stres mezi pedagogy pracujícími na prvním stupni základních škol a zkoumá, jak je různé faktory stresu ovlivňují. Teoretická část práce poskytuje přehled o stresu, jeho typech, příčinách a důsledcích, se zaměřením na interní a externí faktory stresu. Dále je analyzován historický vývoj pedagogické profese a současný profil učitelů na prvním stupni základní školy. V praktické části je provedeno dotazníkového šetření, které zkoumá konkrétní stresory a jejich dopad na pedagogy. Respondenti z různých typů škol poskytují data, která naznačují, že administrativní povinnosti, podpora žáků se speciálními potřebami a vysoké pracovní tempo patří mezi největší stresory. Dalším cílem práce je identifikovat stresory mezi začínajícími učiteli. Výsledky prezentují potřebu lepší podpory ze strany vedení školy a vypracování strategií pro snížení administrativní zátěže, právě pro začínající pedagogy, což by mohlo přispět k lepší psychické pohodě učitelů a zvýšení kvality vzdělávání. This Bachelor's thesis focuses on stress among teachers working in first cycle primary schools and examines how different stress factors affect them. The theoretical part of the thesis provides an overview of stress, its types, causes and consequences, focusing on internal and external stress factors. Furthermore, the historical development of the teaching profession and the current profile of primary school teachers are analysed. In the practical part, a questionnaire survey is conducted to investigate specific stressors and their impact on teachers. Respondents from different types of schools provide data that suggest that administrative duties, supporting students with special needs, and high work pace are among the greatest stressors. Another goal of the paper is to identify stressors among beginning teachers. The results present the need for better support from school leadership and the development of strategies to reduce administrative burdens, specifically for beginning teachers, which could contribute to improved teacher psychological well-being and increased quality of education.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]