Zobrazit minimální záznam

Further education for teachers of practical education and vocational training



dc.contributor.advisorVeteška Jaroslav
dc.contributor.authorJosef Kišš
dc.date.accessioned2024-06-18T14:16:28Z
dc.date.available2024-06-18T14:16:28Z
dc.date.issued2024-05-29
dc.identifierKOS-1241008819505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115089
dc.description.abstractV povolání učitele odborného výcviku a praktického vyučování má druh dalšího vzdělávání dva směry, které jsou navzájem propojené. Jedním směrem je odbornost ve své profesi, druhým směrem jsou pedagogické kompetence. Teoretická část bakalářské práce má za cíl zpracovat a souhrnně předložit předepsané a požadované kvalifikace a kompetence z obou směrů. Dále vypisuje a analyzuje legislativní požadavky, které je třeba splnit k výkonu učitele odborného výcviku a praktického vyučování, a také určuje jaké platové zařazení těmto učitelům náleží. V praktické části byl proveden kvalitativní průzkum metodou polostrukturovaného interview s cílem zjistit, jaký pohled a postoj na další vzdělávání má vybraná skupina dotazovaných učitelů. Šetření proběhlo na dvou středních odborných školách technického zaměření v Karlovarském kraji. Dílčími cíli bylo vyhledat skutečnosti, které jim pomáhají, nebo brání k dalšímu rozvoji vzdělávání a zda je ze strany vedení školy a školských institucích snaha další vzdělávání podporovat. Na základě zjištěných faktů a stanovených hypotéz je formulován závěr s návrhem a doporučením pro zlepšení možností k dalšímu vzdělávání.cze
dc.description.abstractIn the profession of a vocational training teacher and practical teaching, the type of further education has two directions, which are interconnected. One direction is expertise in their profession, the other direction is pedagogical competence. The theoretical part of the bachelor’s thesis aims to process and comprehensively present the prescribed and required qualifications and competencies from both directions. It also lists and analyzes legislative requirements that need to be met to perform the teacher of vocational training and practical teaching, and also determines what salary classification these teachers belong to. In the practical part, a qualitative survey was conducted using the method of semi-structured interview with the aim of finding out what view and attitude to further education has a selected group of surveyed teachers. The investigation took place at two secondary vocational schools of technical focus in the Karlovy Vary region. Partial goals were to find facts that help them or hinder further development of education and whether there is an effort to support further education from the school management and school institutions. Based on the facts found and the hypotheses set, a conclusion is formulated with a practical proposal and recommendation for improving the possibilities for further education.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectUčitel odborného výcviku a praktického vyučovánícze
dc.subjectdalší vzdělávání pedagogických pracovníkůcze
dc.subjectmzda učitelů v odborném vzdělávánícze
dc.subjectodborné vzdělávánícze
dc.subjectkvalifikacecze
dc.subjectkompetencecze
dc.subjectceloživotní vzdělávánícze
dc.subjectVocational training teacher and practical teachingeng
dc.subjectfurther education of pedagogical workerseng
dc.subjectsalary of teachers in vocational educationeng
dc.subjectvocational educationeng
dc.subjectqualificationseng
dc.subjectcompetencieseng
dc.subjectlifelong learningeng
dc.titleDalší vzdělávání učitelů praktického vyučování a odborného výcvikucze
dc.titleFurther education for teachers of practical education and vocational trainingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2024-06-03
dc.contributor.refereeKovaříková Miroslava
theses.degree.grantorinstitut pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam