Učební text/vzorové přípravy pro výuku odborného předmětu
Teaching text/sample preparations for teaching a vocational subject
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Toužimský
Vedoucí práce
Vaněček David
Oponent práce
Dobrovská Dana
Studijní program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou nových didaktických materiálů v podobě pracovních listů pro výuku odborného výcviku oboru zedník. Cílem bylo navrhnout a vytvořit soubor pracovních listů pro výuku tematického celku zděné konstrukce tak, aby pokryl probíranou látku a zároveň umožnil studentům lépe pochopit učivo a procvičit si získané znalosti a dovednosti. V teoretické části jsou nejprve vymezeny základní didaktické pojmy a představen samotný obor zedník včetně analýzy kurikulárních dokumentů. Dále jsou rozpracovány role učitele odborného výcviku, průběh vyučovací jednotky, výukové metody a pracovní listy jako učební pomůcka. Praktická část se věnuje samotnému návrhu a tvorbě nových pracovních listů pro tematický celek zděné konstrukce. Navržené materiály byly následně evaluovány pomocí dotazníkového šetření mezi studenty a řízených rozhovorů s učiteli. Výsledky prokázaly, že pracovní listy studenty motivují, zvyšují jejich aktivitu a napomáhají upevňování učiva. Učitelé pracovní listy vítají jako smysluplnou výukovou pomůcku a doporučují jejich další rozšiřování. Abstract This bachelor thesis deals with the creation of new didactic materials in the form of worksheets for teaching vocational training in the field of bricklayer. The aim was to design and create a set of worksheets for teaching the thematic unit of masonry construction in order to cover the material discussed and at the same time to enable students to better understand the material and practice the acquired knowledge and skills. The theoretical part first defines the basic didactic concepts and introduces the field of masonry itself, including an analysis of curriculum documents. Then the roles of the vocational teacher, the course of the teaching unit, teaching methods and worksheets as a teaching aid are elaborated. The practical part is devoted to the actual design and creation of new worksheets for the thematic unit of masonry construction. The designed materials were subsequently evaluated by means of a questionnaire survey among students and guided interviews with teachers. The results showed that the worksheets motivate students, increase their activity and help to consolidate the curriculum. Teachers welcome the worksheets as a meaningful teaching tool and recommend their further expansion.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]