Zobrazit minimální záznam

Psychological Burden of the Teachers in Primary Schools



dc.contributor.advisorVobořilová Jarmila
dc.contributor.authorMartina Kreslová
dc.date.accessioned2024-06-18T14:15:55Z
dc.date.available2024-06-18T14:15:55Z
dc.date.issued2024-05-29
dc.identifierKOS-1241008824905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115080
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit míru zátěže učitelů na základních školách, s jehož působením se v současné době velmi často setkáváme. Opakovaně se o něm mluví v reportážích, píše v odborných článcích a novinách. V dnešní uspěchané době se napětí a stres podepisuje hlavně na našem zdraví, a může způsobit těžké zdravotní komplikace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje osobnost učitele a jeho profesi, dále specifikuje zátěžové situace, stresory, problematiku stresu, syndrom vyhoření, příčiny a důsledky zátěží v této náročné profesi. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje, jak učitelé zvládají stresové situace, co je nejvíce zatěžuje a jaká opatření provádějí ke svému zlepšení po psychické a fyzické stránce. Z tohoto šetření jsou navrženy doporučení a vyvozeny závěry s návrhem, jak se svým stresem mohou učitelé pracovat, jakým způsobem mu předcházet, zmínit ho a řešit. Výzkumným souborem jsou učitelé z okresu Loun.cze
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis is to find out the degree of workload of teachers in primary schools, which we often encounter nowadays. He is repeatedly mentioned in reports, written in professional articles and newspapers. In today's fast-paced world, tension and stress mainly affect our health, and can cause severe health complications. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the teacher's personality and his profession, further specifies stressful situations, stressors, stress issues, burnout syndrome, causes and consequences of stress in this demanding profession. The practical part, through a questionnaire survey, finds out how teachers manage stressful situations, what burdens them the most and what measures they take to improve themselves psychologically and physically. Recommendations and conclusions are drawn from this investigation with a proposal for how teachers can work with their stress, how to prevent it, mention it and solve it. The research group is teachers from the Loun district.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectUčitelcze
dc.subjectstrescze
dc.subjectzvládání stresucze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectTeachereng
dc.subjectstresseng
dc.subjectload situationseng
dc.subjectburn-out syndromeeng
dc.subjectpreventioneng
dc.titlePsychická zátěž učitelů na základních školáchcze
dc.titlePsychological Burden of the Teachers in Primary Schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2024-06-03
dc.contributor.refereeDobrovská Dana
theses.degree.grantorinstitut pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam